בעוד 3 שנים תוכלו לטוס לעבודה: המכונית המעופפת של איירבוס

חברת התעופה הצרפתית עובדת על מכונית המיועדת לנוסע יחיד • אב טיפוס ראשוני בגודל מלא יהיה מוכן בסוף שנת 2017 • מה הם ביצועיה של המכונית החדשה ומה קורה כאשר הנוסע מבקש לנטוש את המכונית במהלך הנסיעה?
אליעזר היון
כ"ד תשרי התשע"ז / 26.10.2016 18:03

סוף לפקקים? חברת התעופה איירבוס חשפה לאחרונה את פרויקט המכונית המעופפת שלה – שנקראת Vahana.

מדובר ברכב מעופף אוטונומי שמיועד לנוסע יחיד, כך נחשף באתר geektime.

שלב התכנון שלו יצא אל הדרך בתחילת 2015. לפי לוח הזמנים המתוכנן של איירבוס, אב טיפוס ראשוני בגודל מלא יהיה מוכן בסוף שנת 2017 ודגם בעל פוטנציאל שיווקי יושלם לא לפני 2020. אם אכן יבוא היום ש-Vahana יושק, הוא ישמש כסוג של שירות מוניות מעופפות.

במקרה של תקלה בלתי צפויה בכלי הרכב שתיאלץ את הנוסע לנטוש אותו, הוא יצוייד במה שאיירבוס מכנים “מצנח בליסטי”. כלומר מצנח שנפתח מיד בכל גובה אפשרי כולל גבהים נמוכים.

מומחית geektime עדי פרל מסבירה, כי ה- Vahana מצויד בשמונה מדחפים, ארבעה מאחורה וארבעה מקדימה. הוא מסוגל להמריא גם אנכית וגם אופקית.

פרל מסבירה כי על אף ההתעניינות ההולכת וגוברת להגדיל דרמטית את היקף הפעילות בשמים, הדרך לשם עוד ארוכה לא רק בגלל האתגר הטכנולוגי שכרוך בכך, אלא גם בגלל קשיים מבחינת החוק – המרחב האווירי באירופה ובצפון אמריקה נתון תחת רגולציה כבדה מאוד שאיננה מאפשרת אפילו הטסה של רחפנים למטרות מסחריות, במיוחד כשמדובר במרחב אווירי של איזורים אורבניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות