המשטרה: לאפשר לח”כים לבקר בהר הבית. לשכת רה”מ: אין שינוי

שנה לאחר שנאסר על הח"כים - יהודים וערבים - לעלות אל הר הבית, המשטרה משנה את עמדתה בסוגיית ביקורי חברי הכנסת בהר • במסמך שהועבר לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל הוצגו 14 תנאים אותם יהיו חייבים לבצע חברי כנסת • בין היתר: ללא סיקור תקשורתי ותיאום הביקור מראש
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשע"ז / 25.10.2016 21:15

אחרי שנה שבמהלכה נאסר על חברי הכנסת לעלות להר הבית ממליצה המשטרה לאפשר לח”כים לבקר בהר. כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 2.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, העביר מסמך לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולמפכ”ל המשטרה רוני אלשיך, בו מוצגים 14 תנאים ומגבלות – ביניהם: התחייבות לתיאום ביקור מראש, הגבלת שעות הביקור, מאבטחים לא יתלוו לביקור, והביקור יתקיים ללא סיקור תקשורתי, כמו גם  התחייבות שלא לשאת נאומים בשטח הר הבית.

על פי הדיווח, מפכ”ל המשטרה תומך בהמלצה, אולם ההחלטה הסופית תתקבל על ידי השר לביטחון פנים ועל ידי ראש הממשלה.

האיסור על חברי הכנסת הוטל לפני כשנה, ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה לצנן את האווירה סביב הר הבית. במסגרת ההנחיה, שהתקבלה באופן רשמי על ידי המשטרה, הוחלט שחברי הכנסת כולם, יהודים וערבים, לא יורשו לפקוד את ההר.

משטרת ישראל מסרה בתגובה: “תפקידה של משטרת ישראל הוא להגיע לנורמליזציה מלאה על הר הבית, הכוללת עליה חופשית של כל גורם הרוצה לבקר על ההר, בוודאי חבר כנסת אשר חופש התנועה שלו אמור להיות גדול יותר מאשר כל אזרח.

“מאידך, משטרת ישראל אמורה לייצר איזונים לחופש זה, כנגזרת של הערכת מצב בכל רגע נתון, בשל הרגישות הרבה של ההר והפוטנציאל של התפתחות אלימות וטרור כנגזרת של האמור. בכל רגע נתון, מעבירה משטרת ישראל את עמדתה לדרג המדיני. אין בכוונתנו להתייחס פרטנית להערכת המצב בהתייחסות תקשורתית”.

בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי ראש הממשלה נתניהו יכנס בקרוב את הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים, ישמע את עמדתם ולאחר מכן יקבל החלטה, וכי עד אז, אין שינוי במדיניות בנושא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות