‘מתווה הכותל’ בוטל בזכות מי? אלי ישי: מודה, בזכותי

הרפורמים טוענים כי בגלל הלחץ הציבורי במגזר החרדי, המפלגות החרדיות חזרו בהן מהסכמתם לחלקים ממתווה הכותל - ואלי ישי מקבל על עצמו את 'האשמה': "לא יכולתי להחריש אל מול שתיקת הח"כים הדתיים והחרדים, והבעתי את מחאתי בפומבי" • "הלחץ של 'יחד' עשה את שלו, וחברי הכנסת הבינו שההתחמקות שלהם איננה במקומה"
אריה ריבקינד
ה' תשרי התשע"ז / 07.10.2016 02:20

התנועה הרפורמית וארגונים נוספים הגישו ביום חמישי בבוקר – כפי שדווח בחרדים 10 – עתירה לבג”ץ, בדרישה להורות לממשלה לאפשר “תפילה שוויונית” בכותל – באמצעות יישום החלטת הממשלה מתחילת השנה על ‘מתווה הכותל’ או באמצעות התקנת רחבת תפילה חדשה בכותל.

זאת לאחר שבשל הלחץ הציבורי במגזר החרדי, המפלגות החרדיות חזרו בהן מהסכמתם לחלקים מהמתווה.

מי שלקח את הקרדיט על הלחץ הציבורי שהופעל על הנציגים החרדיים – לחץ שהוביל לביטול המתווה, הוא יו”ר תנועת יחד, ח”כ לשעבר אלי ישי.

“תחושת סיפוק מילאה אותי הבוקר למקרא ‘ההאשמה’ החמורה של מנכ”ל התנועה הרפורמית, לפיה תנועת ‘יחד’ ברשימת האשמים בביטול מתווה הכותל הרפורמי”, אומר אלי ישי. “אכן, אני מודה כי לא יכולתי להחריש אל מול שתיקת הח”כים הדתיים והחרדים, והבעתי את מחאתי בפומבי. זכיתי לקבל גיבוי מלא לכך מרבותינו הגדולים, ראש הישיבה מרן הגאון רבי מאיר מאזוז שליט”א, ומרא דאתרא של ירושלים ת”ו, הראש”ל הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט”א”.

ישי הוסיף ואמר: “כפי שמעיד מנכ”ל התנועה הרפורמית – היתה הסכמה שבשתיקה עם הסיעות החרדיות, הלחץ של תנועת ‘יחד’ עשה את שלו, וחברי הכנסת הבינו שההתחמקות שלהם איננה במקומה. אני יודע היטב מה היתה עמדתו של מרן הגר”ע יוסף זצוק”ל ביחס לרפורמים והסכנה בעשיית מחוות ופשרות עמם”.

לדבריו, “‘יחד’ נועדה לבטא את עמדת הציבור שקדשי ישראל וארץ ישראל חשובים לו, שהגינות ויושרה הם ערכיו ועל כן היא לא תחריש. לא מול פגיעה בתורת ישראל, לא מול נסיונות לוויתורים הקשורים בארץ ישראל (כמו ההקפאה המתרחשת דה-פקטו בשטחי יו”ש בימים אלו) ולא מול עוולות חברתיות”.

יש פנה אל המפלגות החרדיות ודירבן אותם להמשיך להילחם נגד דריסת רגל של הרפורמים בכותל: “אני קורא לחברי בכנסת, כפי שפעלתם לביטול רפורמת הגיור, עימדו כחומה בצורה, ומנעו דריסת רגל של הרפורמים עוקרי הדת בשטח שריד בית מקדשנו – הכותל המערבי. הציבור אותו אתם מייצגים מצפה מכם לכך”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשריך רבי אליהו
    07/10/2016 03:21
    אוהד
  1. אשריך רבי אליהו שנתפסת על דברי תורה .העם איתך העם איתנו

  2. כל הכבוד לאלי ישי
    07/10/2016 17:00
    מאיר
  3. אלי ישי עושה מה ש13 חכים אחרים לא עושים