חברי ‘המועצת’ דורשים: לחוקק חוק שהסטטוס קוו חייב להישמר כשהיה

מזכיר 'המועצת' של אגודת ישראל שיגר לח"כים של התנועה הודעות מפורטות על ההחלטות שקיבלו האדמו"רים שהתכנסו ביום שלישי בירושלים • בין היתר: להקים בדחיפות מועצה עצמאית או מנהל עצמאי למוסדות החינוך החרדיים, ולדרוש שבכל פתרון דיור מצד הממשלה לציבור הכללי יקבל גם הציבור החרדי את חלקו
יוסף גרינבוים
י"ט אלול התשע"ו / 22.09.2016 15:28

מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הרב מרדכי שטרן, שיגר השבוע לחברי הכנסת של התנועה, הודעות על ההחלטות שהתקבלו ב’מועצת’ שהתכנסה בירושלים ביום שלישי – בענייני הסטטוס קוו, החינוך והדיור.

על  הסטטוס קוו הוא מודיע: “מאחר ולאחרונה היו כמה הפרות בסטטוס קוו על ידי הרשויות השונות בענייני היהדות והדת בארצנו הקדושה, נתבקשתי על ידי רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להודיעכם, כי דעתם היא שהיהדות החרדית לא תוכל לשתף פעולה עם ממשלה כזו, ולכן עליכם לעשות ככל שביכולתכם לחקיקת חוק שהסטטוס קוו הקיים והמקובל מזה עשרות שנים, שלפיו מתנהלים כל ענייני הדת והיהדות על ידי רבני הזרם האורטודוקסי חייב להישמר כפי שהיה. (יש לפרט בחוק את כל הנושאים השייכים לעניין הסטטוס קוו)”.

במכתב על נושא הדיור הוא כותב: “לאור המצוקה הגדולה בנושא הדיור, נתבקשתי על ידי רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להודיעכם שיש לפעול, שבכל פתרון דיור מצד הממשלה לציבור הכללי יקבל גם הציבור החרדי את חלקו המגיע לפי התנאים המתאימים לציבור החרדי. כמו כן מבקשים רבותינו שתעזרו ליזום פתרונות דיור לציבור החרדי ולפעול ליישומן”.

בנושא העצמאות החינוכית והפדגוגית של מוסדות החינוך החרדי כתב:

“א. יש להקים בדחיפות מועצה עצמאית או מנהל עצמאי למוסדות החינוך החרדיים (כדוגמת המועצה להשכלה גבוהה לאוניברסיטאות ומועצת חמ”ד לזרם הממ”ד) על ידי חקיקת חוק בנושא. כדי שנוכל לחנך את צאצאינו על טהרת הקודש.

“ב. יש לעשות את כל הדרוש כדי שלא תגרע עצמאותם של מוסדות הפטור מכפי שהייתה כל השנים ושלא ייעשו תקנות וכדו’ הפוגעות בעצמאות זו.

“ג. למנוע בכל הדרכים העומדות לרשותכם את התערבות משרד החינוך בניהול המוסדות החרדיים, מעבר למה שהיה מקובל כל השנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות