ניצחון זמני לרב יונה מצגר: יקבל מהמדינה את רוב נכסיו שהוקפאו

על פי הסכם בין הפרקליטות לעורכי דינו של הרב מצגר, יושבו לו כ-750,000 שקלים שחולטו מקרן ההשתלמות שלו וישוחררו מספר דירות אשר היו רשומות על שמות ילדיו ובני משפחתו • "אנו שמחים לדעת כי גם הפרקליטות השתכנעה בסופו של יום שנכסים אלה מומנו מכספים כשרים", אמר עורך דינו
נחמן גור
י"א אלול התשע"ו / 14.09.2016 17:37

הפרקליטות ועורכי דינו של הרב יונה מצגר, לשעבר הרב הראשי לישראל, הגיעו להסכמה אודות השבתם של מרבית נכסיו, אשר נתפסו בידי המדינה במסגרת החקירה הפלילית שהתנהלה נגדו.

על פי ההסכם, שאושר בבית המשפט בו מתנהל עניינו של הרב מצגר, יושבו לו כ-750,000 שקלים שחולטו מקרן ההשתלמות שלו וישוחררו מספר דירות אשר היו רשומות על שמות ילדיו ובני משפחתו ועל פי החשד נרכשו מכספים לא חוקיים שהעביר להם.

פרקליטו של הרב מצגר, עו”ד טל גבאי, אמר: “כפי שאמרנו מתחילת הדרך, לא הייתה כל עילה לתפיסת הנכסים ששוחררו ואנו שמחים לדעת כי גם הפרקליטות השתכנעה בסופו של יום שנכסים אלה מומנו מכספים כשרים”.

הרב יונה מצגר נעצר ביוני 2013, שבועות ספורים לפני תום כהונתו כרב הראשי לישראל, בחשד לשורת עברות שחיתות חמורות, בהן קבלת שוחד, מרמה והלבנת הון. הוא שוחרר למעצר בית בן כמה ימים ונעצר שוב לאחר מספר חודשים, בחשד לניסיונות שיבוש הליכי חקירה והדחת עד.

לפני כשנה הוגש כנגדו כתב אישום ובו מספר רב של עבירות בסעיפים: לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, העלמת מס, הלבנת הון, הדחה בחקירה ועוד. משפטו מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים והפרקליטות מתכוונת לדרוש עונש של מאסר בפועל, אם יורשע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות