השחיתות • 4 קבלנים מספרים איך העבירו עשרות אלפים לשמעון שר

פרשת השחיתות בנתניה: בהקלטות שמציג 'הארץ' נשמעים קבלנים מספרים על עשרות אלפי שקלים שהעבירו לשמעון שר, ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית נתניה • לפי החשד, הקבלנים העבירו את הכספים ל'מוסדות קריית צאנז' בהוראת שר, בתמורה לקידום הפרויקטים שלהם • היום יחליט בית משפט אם לשחרר את שר למעצר בית או להאריך מעצרו
חיים טוויל
י"א אלול התשע"ו / 14.09.2016 13:10

ארבעה קבלנים שהקימו פרויקטים בנתניה מודים – – כך עולה מהקלטות שמפרס ‘הארץ’ – כי העבירו לכאורה או התבקשו להעביר, כספים למוסדות דת בעיר, בתמורה לקידום הפרויקטים שלהם, בהוראת הרב שמעון שר, מי שמכהן ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעירייה. קבלן נוסף התבקש לשלם וסירב לעשות זאת.

לפי החשד – כך מדווח ‘הארץ’ – הקבלנים העבירו את הכסף ל’מוסדות קריית צאנז’.

חמשת הקבלנים שתועדו בהקלטות מספרים כי נדרשו לתרום למוסדות חרדיים בקרית צאנז עשרות אלפי שקלים, תמורת קידום ענייניהם בוועדת התכנון ובנייה ומתן אישורים.

שמעון שר, חסיד צאנז, הוא אחד משמונת העצורים בפרשת השחיתות בנתניה.

במשטרה אישרו ל’הארץ’ כי קיים חשד ששר קיבל מקבלנים תשלומים שכאלה לאורך שנים.

יצוין כי לאחר שהועברו בשנת 2008 תלונות למשטרה וליועץ המשפטי לממשלה, על חשדות לשוחד שקיבל שר ופורסמה כתבה באולפן שישי בחדשות 2, שבה הושמעו חלק מההקלטות של קבלנים, נפתחה חקירה נגדו. היא נסגרה ב-2012 מחוסר ראיות.

היום (רביעי) יחליט בית משפט אם לשחרר את שר למעצר בית או להאריך את מעצרו.

 עורכי הדין ד”ר יעקב וינרוט, עמית חדד ואושר רובינגר, מסרו בתגובה בשמו של הרב שר: “מרשנו מכהן במשרה ציבורית במשך תקופה של למעלה מ-20 שנה. בכל שנות כהונתו פעל לטובת כלל הציבור, כשהוא שם לנגד עיניו שיקולים ענייניים בלבד. עיון בתמלולי ההקלטות שפורסמו מגלה שהדוברים אינם בבחינת ‘משיחים לפי תומם’. לא ניתן להתעלם מהתחושה שמדובר בהקלטות שנוצרו במכוון, להטיל דופי בשמו הטוב של מרשנו. אנו סומכים ידינו על המשטרה שתעשה עבודתה נאמנה ותגלה שלא נפל רבב בהתנהלותו של מרשנו”.

עו”ד קנת מן, המייצג את הקבלן שנעצר, ושמו אסור בפרסום, מסר בתגובה: “השיחה התקיימה לפני כעשור ומעידה על ניסיון לסחוט את מרשי, ניסיון שנכשל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות