מחדל: מועמדים לתפקידי רבנים חשודים שרימו במבחני ההסמכה

בעבר התעוררו חשדות על מבחני ההסמכה שהם עברו ברבנות הראשית, אבל כעת הם מועמדים לתפקיד רבני ערים - ביניהן נשר, ראשון לציון ושדרות • גורמים בש"ס לגל"צ: מקומם לחשוד באנשים על סמך טענות אנונימיות ובגלל שהם שייכים לש"ס. "אם יש חשדות, ניתן להגיש תלונות ואלה ייחקרו" • המשטרה פתחה בעבר בחקירה, אך לא פורסמו ממצאיה
יוסף גרינבוים
י' אלול התשע"ו / 13.09.2016 09:00

לפני כחצי שנה התפרסם כי כמה רבנים ביצעו מספר מבחנים מורכבים שאמורים לקחת זמן רב, באותו יום – דבר שעורר חשד מידי. למרות זאת מתפרסם הבוקר (שלישי) בגל”צ כי בכמה עיריות ברחבי הארץ אמורים להיבחר כמה מאותם הרבנים שרימו, על פי החשד, במבחני ההסמכה.

בעיר נשר מועמד הרב משה אבוחצירא, ששמו נמצא בין אלה שעלה במינויים חשד. הוא צפוי להתמנות לרב העיר והוא המועמד המוביל מטעם בכירים בצמרת ש”ס.

כך גם, הרב אורן מלכה משדרות, ראש המועצה הדתית, וגם הרב אריה כהן מראשון לציון מועמדים לרבנות העיר, למרות שגם שמם מופיע במסמך המצביע על בעיתיות במבחנים שעברו.

מלשכת השר לענייני דתות, דוד אזולאי, נמסר בתגובה: “השר פועל לקיומם של הליכי בחירות לרבני עיר בכל מקום בו לא מכהן רב, הליכי הבחירות פתוחים לכל מתמודד והשר אינו תומך באף מועמד”.

גורמים המקורבים לש”ס טוענים: “אורן מלכה אינו מועמדה בשדרות,  גם הרב אריה כהן אינו מועמד מטעם המפלגה”.

הגורמים הוסיפו לגבי השמות הנוספים שהוזכרו, כי זה מקומם לחשוד באנשים על סמך טענות אנונימיות ובגלל שהם שייכים לש”ס. “אם יש חשדות, ניתן להגיש תלונות ואלה ייחקרו”.

המשטרה בעבר פתחה בחקירה בנושא, אך עד עתה לא פורסמו ממצאיה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממחזרים כתבות
    13/09/2016 12:17
    יוסי
  1. מה השתנה עכשיו שעוררתם את זה מחדש
    אין לכם מה לכתוב אז אתם ממחזרים כתבות
    אולי תהיו רציניים יותר
    תישארו ברמה אל תאכזבו

  2. שני
    13/09/2016 20:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. סוף סוף ה”סוד” הכי גלוי נחשף. אני מחכה ליום ששמו של אחד מהרשימה יעלה. כולם יודעים שהתיק שלו ריק ו”הבחינות” שלו נקנו בכסף, אבל כולם שותקים ומעניין מאוד למה…