טלטלה בחיפה: מדוע הודיע היועץ המשפטי של העירייה על פרישתו?

היועץ המשפטי של עיריית חיפה, עו"ד רשף חן הודיע לראש העיר יונה יהב על התפטרותו מתפקידו • גורמים חרדיים: בעקבות חילוקי דעות קשים עם ראש העיר • עו"ד רשף חן: "אין ולא היו ביני ובין ראש העיר כל חילוקי דעות בשום נושא" • לשכת ראש העיר: "שיא כזה של לשון הרע מצד נבחר ציבור מעיד בעיקר על מצוקתו. זה גם נוגד את רוחה של תורה"
אריה ריבקינד
ד' אלול התשע"ו / 07.09.2016 15:33

היועהמ”ש לעיריית חיפה עו”ד רשף חן הודיע היום (רביעי) לראש העיר יונה יהב כי הוא מתפטר מתפקידו.

מה הוביל למהלך?

בעוד שלפי גורמים בעיריית חיפה, “אחרי 10 שנים האיש רוצה להתקדם בחיים”, גורמים חרדיים בחיפה טוענים כי ההתפטרות הגיעה בעקבות חילוקי דעות קשים עם ראש העיר.

לדברי אותם גורמים, מערכת היחסים בין השניים התערערה בתקופה האחרונה בעקבות מה שהם מכנים “התערבות בוטה” של ראש העיר בנושאים שבתחום המחלקה המשפטית, כולל “מעורבות של ראש העיר ביישום מדיניותו כנגד הציבור החרדי”.

גורמים בעיריית חיפה, אומרים לעומת זאת: “לאחר שבמשך 10 שנים החרדים טענו נגד היועהמ”ש כי הוא נגד הציבור החרדי, היום מנסים בדגל התורה להציג את בקשתו לסיום תפקידו כמהלך שקשור להתנהלות ראש העיר יהב מול הציבור החרדי”.

תגובת עו”ד רשף חן: “החלטתי לבקש מראש העיר להשתחרר מהתפקיד לא קשורה בכל צורה במישרין או בעקיפין לעניין העירוני או לעבודת העירייה. אין ולא היו ביני ובין ראש העיר כל חילוקי דעות בשום נושא. הסיבה היחידה לפרישתי היא משום שלאחר כמעט 10 שנים אני מעוניין לעשות שינוי בחיי הפרטיים”.

תגובת לשכת ראש העיר: “שיא כזה של לשון הרע מצד נבחר ציבור מעיד בעיקר על מצוקתו. אנו מציעים כי הגורמים העלומים בעירייה יתרכזו במלאכתם למען הציבור, במקום להלעיט עיתונאים בבלבולי מוח טפלים, זה לא רק פועל להציג אותם באור מגוחך, זה גם נוגד את רוחה של תורה”.

מהודעה ששיגרה קודם לכן עיריית חיפה נמסר: “אחרי כעשור בו שימש כיועץ המשפטי לעיריית חיפה, הודיע היום עורך הדין רשף חן על סיום תפקידו לשם התחלת קריירה חדשה בצומת החיים בה הוא נמצא.

“ראש העיר, המכיר את חן עוד בהיותו חבר כנסת וחבר מועצת העיר, העלה על נס את פועלו המקיף בעולם המשפט המוניציפלי, בשנים בהן ניהל את השירות המשפטי לעירייה. ‘היה לי הכבוד והאתגר לעבוד לצדו של רשף חן, שהוא לטעמי משפטן מהמעלה העליונה. אין בי ספק כי אדם בדמותו של רשף חן צריך לשאוף תמיד לפסגות חדשות’, אמר ראש העיר.

“חן הודה לראש העיר על האמון ושיתוף הפעולה רב השנים, והוסיף: ‘הייתה לי הזכות לעבוד לצד אנשי המקצוע המצוינים בעיריית חיפה ובהנהלתה, ולטפל במסגרת תפקידי המערכת נושאים כה מגוונת’.

“עו”ד חן ימשיך בתפקידו עד בחירת מחליף במכרז שיתפרסם בקרוב”, נאמר בהודעה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שמדבר על עשייה ציבורית
    08/09/2016 13:19
    שם
  1. יונה יהב, ואיפה העשייה שלך? מי שמלעיט את התקשורת ועוסק בטפל זה אתה.
    מה ביקשו ממך? יש לך 400 ילדים בעירך שעדיין לא פתחו את שנת הלימודים וכל זה בגלל האטימות שלך, לא ביקשו ממך לא כסף! לא בנייה! לא השקעה! רק לתת חלקת שטח עבור ביה”ס של תלמידים בעיר שלך, של הורים שמשלמים מיסים גבוהים לעיר שלך! אז תזיז קצת את עצמך מכל הפאר ותתחיל לעסוק בעיקר, פתרון כזה פשוט ואתה לא מסוגל לבצע!

    • שימי   13/09/2016 17:54

      יונה יהב פשוט אפס זקן ושבע ומחכה לפנסיה