פירון: “לקצץ ולקנוס מי שלא לומד ליב”ה עד שלא יוכלו לקיים מערכת”

מהי הדרך להחדרת לימודי ליב"ה במוסדות הציבור החרדי? בעוד יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי מציע לתת תמריצים, שר החינוך לשעבר ממשיך להתעקש: "צריכה להיות הורדה או קנס משמעותי של תקצוב למי שלא עומד בדברים האלה"
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשע"ו / 30.08.2016 12:03

שר החינוך לשעבר שי פירון, מי שהוביל יחד עם יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, מהלכים נגד ילדי הציבור החרדי, עדיין לא שינה את דעתו, למרות הכישלון.

בעוד שלדעת יושב ראש ועדת החינוך, יעקב מרגי מש”ס, הדרך להחדרת לימודי ליב”ה היא לא שלילת תקציבים מבתי ספר, אלא תקנות שיתמרצו לימודי ליבה ויגרמו לחרדים לצאת ללמוד, פירון ממשיך להתעקש כי יש להשתמש ב’מקל’ ולהוריד משמעותית את התקצוב למי שלא ילמד לימודי ליב”ה.

בראיון לגלי צה”ל על ביטול חוק הליב”ה, אמר פירון: “אם הפתרון לא יבוא מכאן, צריך לחשוב על כיוון אחר, זה לא חייב להיות בתוך בתי הספר: הפתרון הוא לאפשר לחינוך החרדי ללמוד ליבה מחוץ לבתי הספר – במרכזי למידה כאלה ואחרים. לא הייתי מתעקש על למידה דווקא בתוך מערכת השעות”.

יחד עם זאת הוסיף פירון: “צריכה להיות הורדה או קנס משמעותי של תקצוב למי שלא עומד בדברים האלה באופן כזה שבאמת לא יאפשר לקיים את המערכת באופן נורמטיבי”.

מרגי לעומתו אמר: “חשוב שהציבור החרדי ילמד את החלק הארי של מקצועות הליבה. השאלה האם זו בדרך של חקיקה? לא. 80% מהפעולות של משרד החינוך הן לא בחוק אלא בחוזר מנכ”ל, נהלים. למשרד החינוך יש אפשרות לקיים דו שיח עם מוסדות החינוך החרדים ואיפה שלומדים ליבה לתמרץ אותם. הציבור החרדי יראה תמריצים כאלה ואחרים בסופו של דבר גם הם יגררו את עצמם לשם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות