בוז’י ספד לפואד: “התחלת בדחיפת סמבוסק לוהט ומזיגת תה חזק…”

יו"ר המחנה הציוני בוז'י הרצוג ספד בהלווייתו של פואד בן אליעזר,העלה זיכרונות מפגישותיהם- ותקף במרומז את יוסי ביילין: "בתקופה האחרונה ולאחר מותך סבלת גם מביטויים של חוסר אנושיות"
יוני גרין
כ"ו אב התשע"ו / 30.08.2016 19:08

נאומו של הנשיא עזר וייצמן בהלווייתו של ראש הממשלה, יצחק רבין, בשנת 1995 זכור בעיקר בזכות דבריו, שעוררו אי נוחות כאשר אמר בהספד: “אכלנו כמה דברים טובים ביחד, שתינו כמה דברים טובים”.

מסתבר שלא רק הוא.

היום (שלישי) ספד יו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג, לפואד בן אליעזר ז”ל וסיפר על הקשר ביניהם שנמשך עד לתקופה האחרונה.

“”פואד היקר הגענו קהל עצום ורב להיפרד ממך. היית בראש ובראשונה בן אדם. בתקופה האחרונה ולאחר מותך סבלת גם מביטויים של חוסר אנושיות. היית היו”ר הראשון מארצות האסלאם של מפלגת העבודה.

מאז פרישתך מן הכנסת הקפדתי לבקר אותך לשיחה אישית לפחות פעם בחודש. במעין טקס פרטי קטן שמוכר לאלו שפקדו את ביתך כדי לחזק אותך. היית מתחיל בדחיפת סמבוסק לוהט לצלחת ומזיגת תה חזק. מכאן עברנו לענייני דיומא, ענייני מדינה, ולכאב העננה שליוותה את שלהי חייך. טענת בלהט לחפותך ותמיד תמיד הקרנת עצמה וחוזק של אריה.

“בפגישתנו האחרונה לפני כחודש, כבר התקשית מאד ללכת אבל קולך הרועם נותר פורץ חדרי לב ובטן.

“נתת תמיד עצה טובה בענייני המדינה ובעננה שריחפה מעליך. הזכרת לי שני אירועים: כשהגעת בגיל 13 מבצרה לאיראן וקרובת משפחה לא פתחה לך את הדלת, סיפרת לי על הקרבות, משעולי הקרב וגעגועיך ליצחק רבין שאותו הזהרת מפני אותו לילה נורא”.

הרצוג הוסיף: “רגישותך לחלש ולנזקק הייתה לשם דבר, היא שבאה לידי ביטוי בתרומתך הגדולה לכך שלאזרחי ישראל רבים יש היום קורת גג ורווחה. נתת תשומת לב מיוחדת למיעוטים בארצינו ונהגת בהם כל חייך בציווי – ‘זכור כי גר היית בארץ נכריה’, והם החזירו לך כבוד ואהבה. ובשל כך אומר כי ספק בעיניי אם יש עוד איש ציבור שזכה לתפילות בני כל הדתות בארץ הקודש, כל איש ואישה לאלוקיו, למען בריאותך וחפותך.

“אנחנו נפרדים ממך פואד היקר בכבוד שאתה ראוי לו, במעמד עם רב, בהוקרה על שירותך רב השנים לעם, למדינה, ולמפלגת העבודה. כל אלו ואחרים הם כף הזכות העומדת לך בדרכך האחרונה”.

השר לשעבר בנימין בן אליעזר ז”ל, שנפטר בגיל 80, הובא למנוחות אחר הצהריים  בבית העלמין בחולון, שם נטמן ליד קברי הוריו, לפי בקשתו.

בין הסופדים בהלוויה היו ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא התשיעי שמעון פרס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחרי מות...
    30/08/2016 19:28
    TLI
  1. אצלנו אמרו תמיד: אם אין לך משהו טוב להגיד על המנוח אל תאמר כלום. סמבוסק? תה חריף? אין משהו טוב לומר גם על הבוז’י בחייו!!