חודשו המגעים לאחדות: “הרצוג ונתניהו נפגשו בחשאי בקיסריה”

בכירי מפלגת העבודה תקפו בחריפות • ח"כ אראל מרגלית: "ניסיון חתרני להציל את נתניהו" • ח"כ סתיו שפיר: "הרצוג התעייף וצריך ללכת הביתה" • בלשכת הרצוג הכחישו את הפרסום באופן גורף • "לפי הדיווח המופרך מן היסוד, ברור ששוב יש בעיות בקואליציה. מופץ מידע שקרי ושוב יש מי שנופל בפח", אמרו גורמים בסביבת יו"ר האופוזיציה
נחמן גור
ט"ז אב התשע"ו / 20.08.2016 20:48

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו”ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, נפגשו השבוע בחשאיות לפחות פעם אחת במעונו של נתניהו בקיסריה. כך דיווחה אמש העיתונאית דפנה ליאל ב’חדשות 2′.

על פי הדיווח, מטרת השיחה הייתה בדיקה נוספת של ההיתכנות להצטרפותה של סיעת ‘המחנה הציוני’ לקואליציה ומינויו של ח”כ הרצוג לשר החוץ.

בשתי המפלגות הכחישו את הפרסום.

“לפי הדיווח המופרך מן היסוד, ברור ששוב יש בעיות בקואליציה”, הגיבו בלשכת הרצוג. “הלחץ מהבלגאן שעשה השר ישראל כץ עלה על גדותיו. מופץ מידע שקרי ושוב יש מי שנופל בפח”.

גם מקורבי ראש הממשלה נתניהו הכחישו את הדברים

כזכור, לפני מספר חודשים הודו שני הצדדים רשמית כי מאז הבחירות בשנה שעברה, ניהלו מגעים חשאיים ממושכים להקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו. מאז הבטיח הרצוג שוב ושוב כי “הדלת נטרקה”, אך בסיעתו ובמערכת הפוליטית כולה מתקשים לתת אמון בהצהרותיו.

בכירי מפלגת העבודה תקפו בחריפות את הרצוג. “לעבודה אסור לחזור לניסיונות חתרניים לתת יד להצלת נתניהו והממשלה הכושלת שלו. כמו שסיכלנו ניסיונות דומים בעבר נסכל גם הפעם את הניסיון החתרני הזה להצלת נתניהו”.

תגובתה של ח”כ סתיו שפיר הייתה בוטה לא פחות. “מי שהתעייף או הפסיק להאמין ביכולת לנצח את הימין – שיתכבד וילך הביתה. אני מבטיחה לעשות את הכול כדי לבנות הנהגה ראויה שתוכל להוביל את המדינה”.

ח”כ עמיר פרץ הבהיר אף הוא את עמדתו השלילית כלפי היוזמה. “אין כל סיכוי להצטרפות המחנה הציוני לממשלת נתניהו”, אמר פרץ. “נראה כי מדובר בספין מבית היוצר של לפיד שהוא המרוויח העיקרי מהספינים האלה. אפשר וצריך להחליף את נתניהו. זו משימתנו העיקרית ואנחנו נממש אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות