מדוע נופף משה גפני לנפתלי בנט עם ההסכם הקואליציוני?

מנהל מינהל רישוי במשרד החינוך דחה את בקשת החינוך העצמאי לפתוח גני ילדים בשכונת בית וגן בירושלים - ויו"ר ועדת הכספים הציג דרישה נחרצת לשר החינוך: קיום ההסכם הקואליציוני ואישור פתיחת גני ילדים לחינוך העצמאי • מה מסתתר מאחורי הבקשה של יו"ר דגל התורה, מדוע הוא רוצה לפתוח גנים, ומה באמת נכתב בהסכם הקואליציוני
ג' אב התשע"ו / 07.08.2016 14:38

קוראי יתד נאמן של יום רביעי האחרון הופתעו  – או שמא לא הבחינו – מידיעה קצרה שהסתתרה בשולי העמוד הראשון של העיתון.

בכותרת נאמר: “יו”ר ועדת הכספים ח”כ הרב גפני בדרישה נחרצת משר החינוך: קיום ההסכם הקואליציוני ואישור פתיחת גני ילדים לחינוך העצמאי”.

כותרת המשנה הסבירה: “הדרישה של ח”כ הרב גפני הגיעה לאחר שמנהל מינהל רישוי במשרד החינוך דחה בקשת החינוך העצמאי לפתוח גני ילדים בשכונת בית וגן בירושלים בטענה כי הרשת הינה תאגיד לבתי ספר יסודיים בלבד”.

הרקע לפנייה טמון בבית הספר ‘לויכטר’ של החינוך העצמאי, הממוקם בשכונת בית וגן בירושלים . בית הספר, כך לפי הידיעה, “נמצא במצוקה פיזית קשה כתוצאה ממדיניות ראש העיר שלא לאשר בניית בתי ספר וגני ילדים לציבור החרדי בשכונות מעורבות”.

בית הספר ביקש ממשרד החינוך אישור לפתיחת ארבעה גנים מטעם החינוך העצמאי, וסורב על ידי מנהל מינהל הרישוי פארס טויל. לטענת טויל, “החינוך העצמאי הינו תאגיד לבתי ספר יסודיים בלבד”.

בדרישתו מתבסס גפני, כביכול, על ההסכם הקואליציוני, וטוען להפרתו.

האמנם?

t

עיון בסעיף 65 עליו מתבסס גפני מעלה כי כך נכתב בו:

“ככל שלרשת מעיין החינוך התורני או לרשת החינוך העצמאי יהיו גנים בבעלות הרשת, ובהתחשב בכך שהרשתות הן בעלות מעמד מיוחד…תעודכן שיטת התקצוב של גני הילדים ברשתות אלו כך שפרופיל גננת יתוקצב בהתאם לוותר והתואר של הגננת כפי שאלו מופיעים במערכת הדיווח של משרד החינוך…בנוסף, עד לבחינה מחודשת ימשך כבעבר התקצוב וההכרה של משרד החינוך בגני הילדים המופעלים הן באמצעות הרשתות על-ידי הרשויות המקומיות והן על-ידי ארגוני הגג”.

“ככל שיהיו”, לא מחייב שיהיו, שכן איש לא התחייב שיהיו. אם וכאשר יהיו, “תעודכן שיטת תקצוב”, אך כל עוד טוען מנהל במשרד החינוך כי במסמכי התאגדות החינוך העצמאי הוצהר כי ברשותם יהיו בתי ספר בלבד, אזי יש בעיה חוקית בפתיחת גני ילדים מטעם המוסד.

בשיחה עם גורם בכיר המעורה בפרטים, אך אינו מעוניין להיחשף, הוא מספר: “לגפני, קרי ל’דגל התורה’ יש רשת גנים, המכונה אמנם ‘רשת הגנים של אגודת ישראל’ אך בפועל נשלטת על ידי ‘דגל התורה’.

“הרשת נקלעה מזה שנים לקשיים תקציביים לא פשוטים, ועם השנים בוצעה בה תוכנית הבראה. עד היום הרשת פועלת תחת תוכנית הבראה, ובמסגרת זו יכולה לשלם פחות כסף לכל גננת ולדלג על תנאי שכר שונים, אותן מקבלת גננת ברשת ‘רגילה’. גם התנאים הפיזיים לא משהו. תיאור התנאים הבלתי תקינים באחד מהגנים הובא גם בכתבה בחרדים 10.

לדבריו, “לרשת נוח המצב הזה, אלא שהיא חוששת שתסתיים תקופת התוכנית והיא תועבר להתנהלות עצמאית. ההערכות הן שתחת התנהלות עצמאית היא תקרוס. לכן גפני מנסה להקדים ולפתוח גנים במסגרת החינוך העצמאי. במשרד החינוך לא מסכימים, מסיבות חוקיות שונות, ולכן הוא בבעיה.

“אז מה עושים? באים בטענות לשר החינוך שלא מקיים הסכם קואליציוני, ועושים בלגאן”, דברי אותו גורם.

מרשת הגנים של אגודת ישראל לא נמסרה תגובה.

ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות