יעקב ליצמן סיפר בכנסת ‘לשון הרע’ על ציפי לבני – ואלעזר שטרן כעס

האופוזיציה זעמה על חוק הבטחת הכנסה לאברכים שאושר אתמול בקריאה ראשונה • שר הבריאות תקף חזרה: "ציפי לבני רצתה להקים ממשלה ונתנה לנו יותר מאשר אתם הולכים לאשר היום – איך זה?" • אלעזר שטרן טען: "לשון הרע" - וליצמן: ""אוה, אבל זה אמת..." • וגם אייכלר נתן בראש
נחמן גור
כ"ח תמוז התשע"ו / 03.08.2016 10:39

מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק סיוע כלכלי ללומדי תורה נזקקים, כחלק מההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד.

מדובר בתקציב של 100 מיליון שקל שיוקצה על פי קריטריונים לאברכים ולסטודנטים נזקקים. הקצבה תעמוד על 1,040 שקלים לחודש.

לפי הצעת החוק, אברך בעל משפחה עם שלושה ילדים ושאין למשפחתו נכסים (מעבר לדירת מגורים אחת) ושהכנסת משפחתו אינה עולה על 1,200 שקל בחודש, יהיה זכאי לקבלת סיוע עד 1,040 שקל בחודש.

את הצעת החוק הציג סגן שר האוצר יצחק כהן שהבהיר כי מדובר ב-10,000 אברכים מעוטי יכולת בלבד שיקבלו את הקצבה החודשית.

במהלך הדיון נאמו נציגי מרצ ויש עתיד, שתקפו בחריפות את החוק ואת הסיעות החרדיות.

ח”כ תמר זנדברג: “זו הצעת חוק מפלה, צינית ועוקפת בג”ץ. לא ראיתי אף אחת ממפלגות הקואליציה האחרות מגיעות לכאלה הישגים כמו המפלגות החרדיות שדוהרות קדימה. זו הצעה חצופה במיוחד, הקריטריון הזה של משפחה נזקקת לפי תלמידי ישיבה, מעלה מיד את השאלה מה עם הסטודנטים ועם משפחות נזקקות אחרות? ההצעה הזו יורקת בפרצוף שלהם”.

ח”כ ישראל אייכלר:”אין עוד מדינה בעולם בה מתייצב חבר פרלמנט ומסית נגד היהודים בשקרים ועלילות, כמו שעשתה נציגת שונאי ישראל המסיתה בשקרים גלויים, כאילו החרדים חיים על חשבון העניים החילונים. זו אנטישמיות שלא תימצא היום לא בצרפת ולא בגרמניה.

“מקבלי הבטחת הכנסה רגילים מקבלים שלשת אלפי שקלים. אברך עני יקבל רק 1040 עם שלשה ילדים ואסור שיהיה לו רכב. לאחרים מותר שיהיה להם רכב לנסות להתפרנס.

“יבא דור וישאל על מה ישבו בכנסת לילות שלימים? על בעיות בטחון או יוקר המחיה או הדיור? לא. הכנסת הייתה ערה למנוע מילד קטן את פת הלחם בגלל שלא מקבלים את הליבה של פירון. אין עוד מדינה אנטישמית, שמסיתה את אזרחיה נגד מיעוט יהודי שכביכול חי על חשבון האחרים. איך אומר הנביא ירמיהו: מה מצאו אבותיכם בי עוול כי רחקו מעלי?!”

ח”כ אלעזר שטרן: “אתם מונעים מהם ללמוד ליבה, אתם לא נותנים להם ללכת לצבא, אתם עושים את הכל כדי שיישארו חסרי יכולת לעבוד כמו ילדים בכיתה ו’ ואז אתם באים אלינו ואומרים לנו תשלמו. בסוף יעשו את החשבון לאן הלך הכסף וגם זה יתפוצץ”.

שר הבריאות יעקב ליצמן שעלה לנאום במהלך הדיון – החזיר לנציגי האופזיציה: “היה פעם אחת חברת כנסת שהיא עדיין היום בכנסת, קראו לה ציפי לבני. היא רצתה להקים ממשלה, מה לעשות. והיא רצתה את יהדות התורה בפנים, והיא ניהלה משא-ומתן אתנו. אמיר גולדשטיין היה ראש לשכה שלה. והוא כתב לי פתק המפורסם – אם צחי הנגבי יפרסם את הפרוטוקול של התימנים, של עולי תימן, אז אני אפרסם גם את הפתק הזה.

“והיא, תתפלאו לשמוע”, המשיך ליצמן, “היא נתנה לנו את כל הבטחת הכנסה, יותר מאשר אתם הולכים לאשר היום – איך זה?” 

סגן שר האוצר יצחק כהן: “מי?”

שר הבריאות יעקב ליצמן: “ציפי לבני…  היא הסכימה, היא הסכימה לתת לנו הבטחה – יש לי את זה בכתב יד”.

אלעזר שטרן: “אבל היא לא —”

שר הבריאות יעקב ליצמן: “לא, אתה יכול – – – לשון הרע כי זה אמת…”

אלעזר שטרן: “לשון הרע”.

שר הבריאות יעקב ליצמן: “אוה, אבל זה אמת, כי לשון הרע זה אמת….  זה מה שהיה”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות