נחשפו יומניו של ראש הס”ס היינריך הימלר: מסאז’ים והוצאות להורג

היומנים המתארים את סדר יומו של ראש הס"ס נכתבו אמנם על ידי עוזריו אך מציגים את התנהלותו המצמררת של האיש: מסאז' בבוקר ופקודות להוצאה להורג בערב, השתתפות ברצח מאות ילדות ונשים צעירות וארוחת צהריים עם קציני הס"ס
דוד ליבוביץ
כ"ח תמוז התשע"ו / 02.08.2016 21:40

יומניו של הצורר הנאצי נחשפים: היומנים של ראש האס-אס, היינריך הימלר, אשר קטעים מהם נחשפו השבוע בצהובון הגרמני “בילד”.

היומנים, שמתעדים את פעילותו בשנים 1938, וכן 1943-1944, נפלו בידי הצבא האדום עם סיום המלחמה, וכעת התגלו. הם נמצאו לאחרונה בארכיון צבאי ברוסיה, שם נשמרו במשך יותר מ-70 שנה.

בין השאר מתועדים ביומן תאריכים, מקומות ופגישות, שבמהלכם הוחלט על “הפתרון הסופי” במסגרתו נשלחו מיליוני אנשים, רבים מהם יהודים, אל מותם.

יצויין, כי היומנים אמנם לא נכתבו בידי הימלר עצמו אלא על ידי עוזריו אך הם מתארים את סדר יומו של אחד מהרוצחים הגדולים בהיסטוריה האנושית.

כך למשל, כאשר ביקר הימלר במחנה בוכנוולאד מתואר כי הוא ‘אכל חטיף בבית הקפה של הקזינו של הס”ס’. תיאור נוסף הוא ביקור של הימלר במחנה ההשמדה סוביבור, שם היה הצורר עד לרצח של 400 ילדות ונשים צעירות יהודיות בגז. משם אגב, הוא המשיך לארוחה חגיגית עם אנשי הס”ס.

בקטע מאוגוסט 1941 הוא סיפר שהיה עד לרצח המוני של יהודים שהומתו בבורות ירי בפאתי מינסק, בירת בלארוס של היום. לדבריו, הוא כמעט התעלף כשנתזי דם שלהם הכתימו את מעילו.

תיעוד נוסף: מסאז’ בשעה 10:00 בבוקר עם רופא פרטי וארוחת צהריים בשעה 14:00 עם קציני האס.אס, לצד הזמנת חטיפים למחנה הריכוז, ושעת מתן הפקודה על הוצאות להורג לפני שהולך לישון.

ב’הארץ’ דווח כי כתב הבילד דמיין אימוהל, שחשף קטעים מהיומנים בטרם יראו אור כספר, אמר בראיון לעיתון הבריטי “טיימס” כי “הדבר המעניין במסמכים הוא השילוב”.

מצד אחד, הימלר מתגלה כאדם שדואג מאוד לאשתו, לבנותיו, לחבריו ולמזכירתו, ומצד אחר, הוא ממשיך לנהל רצח המוני. “את אחד הימים הוא פותח בארוחת בוקר ומסאז’ מהרופא הפרטי שלו. אחר כך הוא מצלצל לאשתו ולבתו ואז מחליט להרוג 10 בני אדם או לבקר במחנה ריכוז”, אמר. בפעם אחרת מתעד היומן את הוראתו של הימלר לצייד את מחנה אושוויץ בכלבי שמירה חדשים אשר יוכלו “לקרוע לגזרים” את קורבנותיהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור להסתכל בפני רשע
    03/08/2016 10:02
    להנהלת האתר
  1. זה עובר את גבולות הטעם הרע.
    למה תמונתו ימ”ש צריכה לרצד על המסך כפרומו לכתבה. אאאאאאייייכס.
    הגזמתם. זה דוחה לגמרי
    אי אפשר לעיין בשאר האייטמים כשמצד שמאל דמותו קופצת.
    ויתרתי על חרדים10