לא רק אצלינו: סיפורי החטיפות המפחידים שהסעירו את העולם

הילדה בת ה-5 שנחטפה וגדלה עם להקה של קופים ובני הזוג שכמעט סיימו את חייהם בתוך סיר • חמישה סיפורי חטיפות שהסעירו את העולם ולמרבית המזל הסתיימו בטוב
אליעזר היון
כ"ט סיון התשע"ו / 05.07.2016 13:16

למילה ‘חטיפה’ יש קונוטציה מפחידה. בישראל מעלה האיזכור של חטיפה אירועים קשים שהסתיימו באסונות טראגיים ולאומיים. אבל היו גם חטיפות אחרות, אולי לא פחות טראומטיות אך מעניינות הרבה יותר. באתר ‘מאקו’ תוארו כמה מהם.

חיים בג’ונגל

מרינה צ’פמן היתה בת חמש כשנחטפה בקולומביה וננטשה על ידי חוטפיה בג’ונגל. כל מה שהיא זוכרת מאותו רגע מכונן שיהפוך את חייה לסיפור שלא היה מבייש תסריט הוליוודי, הוא שמישהו סימם אותה עם כלורופורם (סוג של חומר הרדמה) על הפה. מחקירת המקרה עולה כי משהו בחטיפה השתבש ואילץ את חוטפיה לנטוש אותה לבדה.

מרינה גדלה בג’ונגל ביחד עם קופי קפוצ’ין, ומהם למדה לטפס על עצים, לצוד בעלי חיים במו ידיה ולהסתגל לתנאיי הג’ונגל.

כשהיתה בת 10 נמצאה על ידי ציידים שמכרו אותה למטרות פשע, אך היא הצליחה להתחמק ולהגיע לאנגליה. שם היא נישאה לאדם בשם ג’ון צ’פמן ורק כשהיא אשה מבוגרת חשפה את הסיפור הקשה כדי לקדם את המלחמה בסחר בבני אדם באמריקה הלטינית.

מספרד לאמזונס

ילדה בת 9 טסה עם חברי המשפחה לטיול בבוליביה. ההורים חיכו לשמעו כי המטיילים נחתו בשלום, אך כל טלפון לא הגיע.

לאחר כמה ימים החלו ההורים להבין כי משהו כאן לא בסדר. הם פנו לרשויות בספרד ובבוליביה ואלו פתחו בחיפושים.

החיפוש נערך זמן רב ולבסוף, לאחר שבעה חודשים, הילדה נמצאה במעמקי הג’ונגל באיזור קוצ’במבה שבבוליביה. מוראלס, השכן, נעצר והואשם בסחר בבני אדם ובהתעללות. הוא מנגד טען שבכלל היו אלה ההורים של הילדה שנתנו את הסכמתם לכל המהלך הזה ושהוא רק רצה להתחתן עם בת ה-9. “לא גנבתי, רצחתי או חטפתי אף אחד” הוא טען. לאחר מספר ימים בהם עברה טיפולים וחזרה לבריאות תקינה, הוחזרה הילדה לחיק הוריה בספרד.

הסנטורית האבודה

אינגריד בטנקור היא סנטורית קולומביאנית שאף היתה מועמדת לנשיאות והתפרסמה במלחמתה בשחיתות.

בשנת 2002 החליטה אינגריד להיפגש עם ארגוני המורדים חרף אזהרות הצבא ונסעה עם ג’יפ עליו התנוסס דגל לבן וסמל של הצלב האדום. כמה קילומטרים מהמחסום האחרון לפני המעבר לשטח המורדים, נחטפה בטנקור יחד עם מנהלת הקמפיין שלה קלרה רוחאס והצלם אלן קלר.

כמעט 7 שנים הוחזקה הסנטורית בשבי כשמצבה הגופני והנפשי התדרדר. לאורך השנים התקבלו ממנה סימני חיים ביניהם קלטת וידאו בה היא תועדה יחד עם חטופים אמריקאים נוספים כשידיה אזוקות ופניה מצומקים.

צרפת, ונצואלה וברזיל ניסו לשוא לחלץ אותה, אך לבסוף חולצה בטנקור במבצע של צבא קולומביה ביולי 2008.

אצל אוכלי האדם

בני זוג בשם מתיו לאבין ומישל קלמנס טיילו בינאה החדשה כאשר הם נחטפו על ידי שבט פרימיטיבי שאיים עליהם עם מצ’טות.

כשהגיעו אל לב הג’ונגל, מקום משכנו של השבט, הסבירו להם שוביהם כי הם הולכים להרוג אותם, ואף לאכול אותם.

“לפני היינו צוחקים על סיפורי הקניבליזם המקומי, אבל זה היה פחות מצחיק ברגע שהם קפצו עלינו מהשיחים”. תופעת הקניבליזם ביערות פפואה גינאה החדשה היא דבר מוכר, ואחת לכמה שנים מתרחשים סיפורים כאלו שמסעירים את המדינה.

לבסוף הצליחו השנים להימלט מן השבט הפראי וגם למצא את דרכם בסבך הג’ונגל. הם הגיעו למקום מבטחים כשהם חבולים ופצועים אך מלאי אושר על שנותרו בחיים ולא סיימו את חייהם בתוך סיר.

אבו סייף

קווין הוא נער אמריקני ממוצא פיליפיני שטייל עם אמו ובן דודו בארץ מולדתו. בזמן הטיול ארגון טרור בשם ‘אבו-סייף’ המזוהה עם אל- קעידה חטף את השלושה למטרות כופר. קווין הופרד ממשפחתו ושהה לא פחות מחמישה חודשים בג’ונגלים הפיליפינים.

קווין הצליח לרכוש את אמון השובים שלו במהלך החדשים האלו, ובאחד הימים כשביקש לרדת לרחוץ בנהר נענה בחיוב.

עם הגיעו למים החל הנער לשחות במהירות והצליח לברוח לחוטפיו. הוא צעד יחף במשך יומיים לאורך הנהר בג’ונגל, עד שנתקל באיכרים מקומיים שהעבירו אותו לידי הצבא הפיליפיני. אגב גם אמו ובן דודו של קווין הצליחו להשתחרר בסופו של דבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות