“מה יש להנהלת ‘מאוחדת’ נגד נציגי החרדים שנבחרו לדירקטוריון?”

מקלב הגיש הצעה דחופה לסדר: ""כיצד הקופה יכולה להתנהל באופן שערורייתי ומקומם, כך שבהחלטה מקדמית היא מודיעה על הקמת דירקטוריון חדש" • שר הבריאות: "בשעותיה האחרונות בתפקיד, ביטלה השרה הקודמת את הבחירות שלא מצאו חן בעיניה והיועץ המשפטי החיצוני של מאוחדת מיישם את מדיניותה. זאת שערוריה שאטפל בה"
נחמן גור
כ"ג סיון התשע"ו / 29.06.2016 15:08

בעקבות  שאילתא דחופה שהגיש ח”כ אורי מקלב לשר הבריאות, עסקה מליאת הכנסת בהתנהלות השערורייתית של הוועדה הממונה בקופת חולים מאוחדת, שהכריזה בימים האחרונים על הגשת מועמדים חדשים לדירקטוריון הקופה – לאחר שהבחירות הקודמות שנערכו באופן דמוקרטי אושרו על ידי כל הגורמים המקצועיים. 

בפתח הדיון תהה ח”כ  מקלב מדוע מתקיים בימים אלה הליך של בחירת חברי דריקטוריון חדשים, בעוד תוצאות הבחירות הדמוקרטיות שנערכו לפני כשנתיים נדחו על ידי השרה גרמן ולא מומשו.

“כיצד הקופה יכולה להתנהל באופן שערורייתי ומקומם, כך שבהחלטה מקדמית היא מודיעה על הקמת דירקטוריון חדש, במקום שימונו חברי הדירקטוריון שנבחרו בהליך דמוקרטי לכל עניין”, תהה.

במענה לדברים השיב שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי מדובר בנתונים מקוממים. “הבחירות נערכו על פי חוק ואושרו על ידי השופט שהיה ממונה עליהם. אלא שאז הבינה השרה הקודמת גרמן כי מספר החברים החרדיים בדירקטוריון גדל ובשעות האחרונות שלה בכהונתה כשרה, אחרי שכבר התפטרה וההתפטרות טרם נכנסה לתוקף, היא ביצע מחטף מקומם וביטלה את הבחירות ומינתה ועדה ממונה”, אמר השר ליצמן.

הוא תהה: “האם ניתן לפסול את הבחירות הדמוקרטיות לכנסת מכל סיבה שהיא? זה פשע מה שנעשה בעניין קופת חולים מאוחדת”.

אלא שהאבסורד התעצם שבעתיים כאשר עם כניסתו לתפקיד ביקש השר ליצמן להחזיר את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות שבוטלו על ידי גרמן, אך אז התברר כי מגבלות משפטיות של היועץ המשפטי של קופת חולים מאוחדת אוסרות עליו זאת.

“הייעוץ המשפטי של קופת חולים מאוחדת, בניגוד לכל הקופות האחרונות, הוא חיצוני ובעלות של 9-11 מיליון שקל בשנה. מדוע ההפקרות הזו קיימת? המנכ”ל הקודם של הקופה ניסה לגעת בנושא הזה והדיחו אותו.

“היועץ המשפטי של מאוחדת עשה יד אחת עם השרה גרמן במאבקה נגד חברי הדירקטוריון החרדיים, וזהו פשע חמור, הציבור לא יסבול זאת. לאור כך בכוונתי לטפל בכך בהקדם, על מנת שהיועץ המשפטי לא יוכל ליישם את המדיניות של השרה הקודמת ולהצר את צעדי הציבור החרדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות