הח”כים אמרו לנתניהו: “אנחנו נגד מתווה שמכיר ברפורמים”. ומה ענה?

הח"כים החרדים והרבנים הראשיים התייצבו אצל נתניהו והבהירו כי הם מתנגדים ל'מתווה הכותל' שאישרה הממשלה : "אנחנו נגד כל מתן דריסת רגל לרפורמים, ובפרט בכותל המערבי"
נחמן גור
כ"ד סיון התשע"ו / 29.06.2016 21:07

הרבנים הראשיים וראשי מפלגות ש”ס ויהדות התורה הודיעו היום (רביעי), במהלך פגישה עם לראש הממשלה בנימין נתניהו, על דרישתם למניעת כל הכרה ממשלתית בתנועה הרפורמית, במסגרת ‘מתווה הכותל’.

הרבנים הראשיים, הראשל”צ רבי יצחק יוסף והגר”ד לאו, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו״ר ועדת הכספים משה גפני, נועדו הערב זמן ממושך עם ראש הממשלה בלשכתו. בישיבה השתתף גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בפגישתם הבהירו הרבנים הראשיים את עמדתם נגד כל מתן דריסת רגל לרפורמים, ובפרט בכותל המערבי כמקום המקודש לעם היהודי לדורותיו.

ראשי המפלגות החרדיות הודיעו כי יתנגדו לכל פשרה שתכיר ברפורמים, וכי הם עומדים על כך “שלא לאפשר להורסי הדת גיבוי והכרה כלשהי”.

הנציגים חזרו על החלטות מועצות חכמי וגדולי התורה בנושא והבהירו כי היהדות החרדית לא תאפשר לתנועות רפורמיות וקונסרבטיביות “לנגוס בקדשי האומה”, כלשונם.

על פי הודעת שתי הסיעות החרדיות, בסיכום הדיון – אמרו נתניהו והיועץ כי ימשיכו בניסיונות ההידברות בין הצדדים, במטרה להגיע לפתרון אפשרי, זאת “נוכח האתגר המשפטי שאנו עומדים לקראתו, בשל עתירות שונות התלויות ועומדות בבג”ץ וכי הנציגים והרבנים יעודכנו במהלכים הננקטים למתן מענה משפטי בנושא”, לשון ההודעה שיצאה מהסיעות החרדיות בתום הפגישה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא כתבתם מה הוא ענה?
    29/06/2016 22:19
    יעקב
  1. איזו מין כותרת?