ועדת החינוך: ב”ב נכשלת בשילוב ילדים ‘מיוחדים’. העירייה: לא נכון

ועדת החינוך של הכנסת תקפה אתמול את עיריית בני ברק, וקבעה כי היא נכשלת בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במוסדות החינוך: "מדוע שילד מבני ברק לא יקבל את המענים שיש בכל הארץ?" • העירייה: "ברגע האחרון נמנע מהנציג שלנו להגיע. לא יתכן להוציא מסקנות בנושא כלשהו מבלי לשמוע את הצד שעוסקים בו"
אריה ריבקינד
ט"ז סיון התשע"ו / 22.06.2016 09:36

ועדת החינוך של הכנסת תקפה אתמול את עיריית בני ברק, וקבעה כי היא  נכשלת בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במוסדות החינוך.

אמא לילד עם צרכים מיוחדים סיפרה כי ילדה בן ה-5 לא למד במסגרת חינוכית במשך כחצי שנה, משום שלא שילבו אותו במסגרת מתאימה, וגם לאחר ששולב לא קיבל טיפול של קלינאית תקשורת ופיזיותרפיסט.

אמא לילדה עם תסמונת דאון סיפרה כי לא נמצא לילדתה מוסד חינוכי מתאים בתחומי העיר בני ברק: “אין מישהו שמטפל בנושא של שילוב בעיריית בני ברק. כשבאים לעירייה בדרישות הם זורקים אותנו ממקום למקום”.

אם נוספת לילד עם תסמונת דאון סיפרה בוועדה, כי מנהל מחלקת החינוך של עיריית בני ברק אמר בפגישה עם ההורים כי הוא לא מטפל בנושאים הללו, משום שאין לו כוח אדם ואין לו אנשי מקצוע שיכנסו לגנים ולבתי הספר. “מתברר שהעירייה לא דאגה לאנשי מקצוע לפני תחילת השנה – הכשל הוא מערכתי”.

יו”ר הוועדה ח”כ יעקב מרגי שקיבל תשובות לא מספקות מנציגות משרד החינוך בדיון, אמר כי הוא מבקש ממשרד החינוך להגיש לידי הוועדה בתוך 30 ימים דו”ח בדיקה על מצב שילוב הילדים עם הצרכים המיוחדים בעיריית בני ברק.

“מדוע שילד מבני ברק לא יקבל את המענים שיש בכל הארץ? העיירה לא רוצה להתמודד עם ילדים כאלה ולבנות להם מסגרות מיוחדות ולמעשה אמרו להם ללכת לרשויות אחרות”, אמר.

עיריית בני ברק מסרה בתגובה לכתב החינוך ישורון תורג’מן ב’קול ברמה’: “עיריית בני ברק תמהה מאוד על מסקנות נחפזות ונמהרות של וועדת החינוך של הכנסת, ועם כל הכבוד לחברי הוועדה לא יתכן להוציא מסקנות בנושא כלשהו מבלי לשמוע את הצד שעוסקים בו.

“נכון שנציג העירייה ברגע האחרון נמנע ממנו להגיע, אבל זה עדיין לא אומר שמכאן אפשר להסיק מסקנות נחרצות, כשמשרד החינוך יודע היטב שבני ברק היא מהעיריות היחידות בארץ שמשקיעה מליוני שקלים מתקציבה לנושא החינוך המיוחד מעל ומעבר לתקציבים שהיא מקבלת במשרד החינוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות