אילנה הי”ד הוכרה כנפגעת טרור • מקלב: הצער למשפחה היה נדרש?

משרד הביטחון הכיר באילנה נבעה הי"ד שנרצחה ב'שרונה' כנפגעת פעולות איבה • נבעה נפטרה ככל הנראה מאירוע לבבי, בעקבות הפיגוע ולא מירי המחבלים • ח"כ מקלב: "מדוע היה צריך לפגוע במשפחה וביתומים שבקושי נותרו להם כמה שעות לשבת שבעה?"
חיים טוויל
ח' סיון התשע"ו / 14.06.2016 15:36

הרשות המאשרת במשרד הביטחון הכירה באילנה נבעה הי”ד, שנרצחה בפיגוע הירי הרצחני במתחם ‘שרונה’ כנפגעת פעולות איבה.

ההחלטה תאפשר לאגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי להעניק למשפחתה את מלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק נפגעי פעולות איבה.

לאחר הפיגוע, המשטרה והפרקליטות התעקשו על נתיחת גופתה של נבעה הי”ד, למרות התנגדות נחרצת של בני משפחתה, לאחר שעל גופה לא אותרו סימני פגיעה מירי. לא ידוע ממה נגרם מותה של אילנה הי”ד, שעבדה כמזכירה בקופת חולים. ככל הנראה היא לקתה בלבה.

אחרי מאבק עיקש, שהגיע עד בג”ץ, דחו השופטים את בקשת המשטרה לניתוח וגופתה שוחררה לקבורה.

בשל התעקשות המשטרה, רק בערב חג השבועות התקיימה הלווייתה של הנרצחת.

ח”כ אורי מקלב התייחס אתמול (שני) במליאת הכנסת לעיכוב קבורתה של אילנה הי”ד:”הלווייתה של הנרצחת התעכבה ביומיים בגלל דרישת המשטרה והפרקליטות לדעת ממה בדיוק היא נהרגה, משום שלא מצאו סימני ירי על גופתה. היא לא נהרגה בתאונה או ממחלה – גם מבחינה משפטית ברור שהיא נהרגה בגלל הפיגוע”, תקף.

לדברי מקלב מדובר באטימות של המשטרה: “האם עגמת הנפש והצער שנגרם למשפחה היה נדרש? מדוע היה צריך לפגוע במשפחה וביתומים שבקושי נותרו להם כמה שעות לשבת שבעה? האם זה מה שנפגע טרור צריך לחוות רק משום שהוא שומר על ההלכה ואורחות חייו?”

מקלב המשיך: “זו אטימות שמישהו בפרקליטות ובמשטרה צריך להתייחס אליה ברגישות רבה הרבה יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות