בדוח של מבקר המדינה: החגיגה של משפחת יוסף ברבנות הראשית

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, קובע בדוח: היועץ המשפטי של הרבנות התריע כי בהסמכת הגר"א יוסף לפוסק מנהלת השמיטה, יש משום פגם משפטי בשל חשש לניגוד עניינים - ולמרות זאת הותירה מועצת הרבנות את מינויו על כנו
קובי פינדרוס
י"ז אייר התשע"ו / 24.05.2016 22:02

מבקר המדינה מבקר בדוח שפרסם היום את הליך מינויו של רב העיר חולון, הגר”א יוסף, לפוסק בלעדי במנהלת השמיטה על ידי מועצת הרבנות הראשית. כך דיווח העיתונאי עידן יוסף ב-news1.

המבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא, מזכיר כי היועץ המשפטי של הרבנות התריע בפני הגר”ד לאו, כי יש בהסמכת הרב אברהם יוסף משום פגם משפטי של ממש, משום חשש לניגוד עניינים. זאת בשל העובדה שאחיו, הרב משה יוסף, עומד בראש בד”ץ בית יוסף.

הגר”א יוסף גם חשוד בפלילים וזומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום.

היועץ המשפטי ביקש לפעול בדחיפות למינוי רב אחר תחתיו וגם התריע, כי אין להסתפק במשאל טלפוני.

למרות זאת, כך קובע המבקר, הותירה מועצת הרבנות את מינויו של הרב אברהם יוסף על כנו, ולצדו מונו שני רבנים פוסקים נוספים.

לשכתו של הגר”ד לאו הסבירה, כי הרב יוסף הוסמך לתת תעודות כשרות כדי לתת פתרון ענייני ומיידי – והוסיפה: “לא ראינו צורך לתעד את נימוקי מועצת הרבנות להסמכה זו בשל ניסיונו הרב של הרב יוסף, ומשום שכמעט לא נמצא רב בעל ניסיון רב בנושא שיהיה מוכן לשמש כמוסמך רק לנושא מסוים”.

שפירא “מעיר בחומרה” כי מועצת הרבנות הראשית והרב לאו, היו צריכים לקיים בעוד מועד הליך סדור ושיטתי של בחירת רבנים פוסקים, ובייחוד לאחר שבעבר בג”ץ העיר לרבנות הראשית בחומרה על דרך קבלת ההחלטות.

“יש בדרך הפעולה משום התעלמות מחוות הדעת המחייבת של היועץ המשפטי. ככל שמועצת הרבנות מתנגדת, היה עליה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולבקש את הכרעתו”.

המבקר ציין לחיוב את פעולותיהם של המשרדים הנוגעים בשמיטה – משרד החקלאות והמשרד לשירותי דת – לתיקון הליקויים שהועלו בדוח הביקורת על שנת השמיטה הקודמת, ובראשם צומצם הפער בין מחירי הירקות הנמכרים על-פי היתר המכירה למחירי הירקות הנמכרים על-פי כשרות שמיטה למהדרין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זוכרים את דברי הרב אבי זרקי לפני שנים על הרב אברהם יוסף ?
    25/05/2016 01:07
    ישי שמעון
  1. בשעתו, פורסם בטויטר או בפייסבוק של הרב אבי זרקי מתל אביב, דברים חמורים מאד כנגד הרב אברהם יוסף. הרב אבי זרקי תקף את התנהלותו בחריפות, ביקר את מעשיו ואף הציע חמשת אלפים דולר לכל מי שיביא חומר איכותי פלילי אודותיו. בזמנו כל העולם הזדעזע מצורת ההתבטאות של הרב אבי זרקי. היום, יותר ויותר מבינים כי הוא בסך הכל אמר את האמת ללא מורא.