האדמו”ר מסאטמר שמע על האסון והסתגר ללמוד גמרא 4 שעות בחדרו

איך קיבל האדמו"ר מסאטמר את הבשורה הקשה על מותם הטראגי בטביעה של שניים מהאישים הקרובים אליו? ומה הגיב ל'הויז בחור' כשאמר שרבים רוצים לשאול על הטרגדיה? • הגופות של ראש הקהל הנגיד הרב יצחק ראזנבערג ז"ל והרה"ח רבי חיים פרנס ז"ל שוחררו בשעת לילה מאוחרת; הלוויות יתקיימו בבוקר בויליאמסבורג ובקרית יואל
יוסף גרינבוים
י' אייר התשע"ו / 18.05.2016 09:15

 האדמו”ר מסאטמר, עבר אתמול (שלישי) יום קשה במיוחד, בעקבות מותם הטראגי של שניים מהקרובים אליו ביותר: ראש הקהל הנגיד הרב יצחק ראזנבערג ז”ל, שעמד לימינו בשנים הקשות שעבר, והרה”ח רבי חיים פרנס ז”ל, שעמד לימינו בשנים הראשונות בעת שעלה לכהן כרב העיר קרית יואל.

איך קיבל האדמו”ר את הבשורה? איך הוא עיכל את מה שעבר?

האדמו”ר היה לפני הצהרים בשכונת ‘ברך משה’ בקרית יואל, שם התקיים מעמד יציקת הבורות למקוה החדש בבית המדרש בשכונה – כאשר באמצע המעמד הגיעה הבשורה הקשה. האדמו”ר עדיין לא ידע דבר.

בדרכו מהשכונה אל היכל הישיבה גדולה, בישר לו המשב”ק הרב חיים שלמה פישר כי “קרה אירוע וצריכים להתפלל לרפואת שני הנסחפים”. האדמו”ר, שהבין מיד מה קרה, לא עלה אל הישיבה כמתוכנן, אלא חזר לביתו ברחוב צאנז והסתגר בחדרו הפרטי, כאשר אף אחד לא יכול לגשת אליו.

רוזנברג ז"ל

אחרי ארבע שעות של הסתגרות, כאשר המשפחה מנסה בכל דרך להגיע אל אדמו”ר ולשוחח איתו על המשך הדרך והשאלות ההלכתיות, פתח האדמו”ר את הדלת והודיע לה’הויז בחור’ שהוא רוצה ללכת להיכל הישיבה.

בדרך לישיבה אמר ה’הויז בחור’ לאדמו”ר שהרבה אנשים מחכים לשאול את האדמו”ר בקשר לטרגדיה. ענה לו האדמו”ר: “כבר עברתי הרבה שנים קשות ורעות בחיי, ומתוך ניסיון אני יאמר לך: רק לימוד גמרא ותוספות יציל אותך בזמנים קשים. אני לא יכול לצמצם את עצמי לענות עכשיו על השאלות. אחרי בשורת איוב כזו, רק על ידי לימוד ברציפות בלי הפסק גפ”ת תוכל לחזק את עצמך ולהמשיך הלאה”.

הרב פרנס ז"ל

הבוקר (שעון ישראל), לאחר עיכוב ממושך ולאחר שעות של התערבות עסקנים, הגיע באמצע הלילה (שעון מיאמי) הפתולוג הראשי למשרדו והנפיק אישור פטירה לגופות.מיד עם שחרור הגופות, לאחר שעברו בדיקה חיצונית במכון הפותלוגי, הן הוטסו לניו יורק – שם ייערכו הלוויות בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין ובקרית יואל שבמונרו.

הלוויה של הראש הקהל הנגיד הרב יצחק ראזנבערג ז”ל תצא היום בשעה 9 בבוקר (שעון ניו יורק) מבית המדרש הגדול סאטמר בווילאמסבורג ובשעה 13:00 בצהריים מבית המדרש הגדול סאטמר בקרית יואל.

הלוויה של הרה”ח רבי חיים פרנס תצא בשעות הבוקר מבית המדרש הגדול בקרית יואל.

שניהם יבואו למנוחות בבית העלמין של סאטמר בעיר קרית יואל.

טביעה במיאמי, סאאטמרכפי שדווח אמש באתר חרדים 10, ארבעה בכירים מקהילת סאטמר טבעו בסביבות השעה 12:00 בצהרי יום שלישי בחוף הים של צפון מיאמי ביץ’ שבפלורידה, כאשר נסחפו אל האוקיינוס ​​האטלנטי.

שניים מהם הצליחו לצאת מיד מהמים, בעוד שניים אחרים חולצו מהים על ידי כוחות הצלה שהוזעקו לזירה,  כשהם במצב אנוש. כוחות ההצלה פתחו בפעולות החייאה, אולם למרבה הצער מותם נקבע כעבור זמן קצר.

אדם חמישי שהיה עם הקבוצה – אך לא שהה במים – הובהל גם הוא אל בית החולים, ככל הנראה בשל הלחץ מהטרגדיה.

קצין משטרה שלא בתפקיד ממשטרת בל הארבור שחלף במקום קפץ אל המים כדי לנסות להציל את הטובעים.

מותם של שני הבכירים היכה בהלם את קהילת סאטמר, כמו גם את כל חוגי היהדות החרדית, בארה”ב ובעולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך בדיוק לימוד משפט תלמודי יציל את העולם, לא הבנתי
    18/05/2016 18:37
    חרדי שפוי
  1. לבנתיים אנו נוכחים לדעת שלימודי משפט תלמודי (גפ”ת בשפת האדמו”ר) רק עושים אנשים לנוכלים ולערמומיים יותר ויותר. ומן המפורסמות הוא שרבים מעשירי סאטמר עשו כספם בדרכי עורמה ורמייה, כנהוג מקדמת דנא בקרב יהודי מזרח אירופה.
    אילו לימודי משפט תלמודי היו מעדנים האדם, לא היינו שומעים על כל העוולות והזוועות העולות חדשות לבקרים מהציבור החרדי.
    מודה לאל שאני כיום מבין שעבודת ה’ אמיתית היא התעלות רוחנית ותיקון המדיות, ולא עיסוק אובססיבי בלימודי משפט תלמודי שבמקרים רבים הופכים האדם לערמומי ולעקמומי.