כוכב טקס המשואות – הרצל ביטון: “עם ישראל ראה שדיברתי מהנשמה”

נהג אוטובוס דן, הרצל ביטון, שנטרל מחבל תוך כדי נסיעה, וכבש את הלבבות בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, מספר על התחושות: " כל המטען מאז הפיגוע - הכל יצא לי כשאני מול כל גדולי האומה" • "אתם יכולים לקרוא לי גיבור, אבל אני הייתי שליח של בורא עולם, שנתן לי כוח להילחם במחבל"
אבי כץ
ז' אייר התשע"ו / 15.05.2016 13:57

שלושה ימים לאחר טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, זה כבר ברור: הכוכב הגדול של האירוע היה נהג האוטובוס, הרצל ביטון.  

ביטון, אשר מנע במו-ידיו פיגוע קשה יותר בקו 40 בו נסע, גרף מיד כשנשא את הנאום המיוחד מחיאות כפיים, הפך מאז לכוכב רשת (“הרצל ביטון התותח”) וזוכה לחיבוק חם ואוהב מהציבור הישראלי.

היום (ראשון) הוא סיפר על התחושות ועל הטקסט אותו קרא לפני שהדליק את המשואה.

“אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא, שנתן לי כוחות להילחם בבן עוולה ובכך להציל אותי ואת האנשים. עם ישראל ראה שדיברתי מהלב ומהנשמה, כל המטען מאז הפיגוע – הכל יצא לי כשאני מול כל גדולי האומה, חברי כנסת, רמטכ”ל, שופטים, מפכ”ל. כולם. אני אגיד משהו שאמרתי גם לאדלשטיין ולנתניהו. אותן מילים שאמרתי: אני מרגיש שהייתי שליח מצווה”, צוטט הרצל במעריב.

“אתם יכולים לקרוא לי גיבור, אבל אני הייתי שליח של בורא עולם, שנתן לי כוח להילחם במחבל. כל הפרגון שאני מקבל זה לא דבר מובן מאליו. הגיבור האמיתי זה העם שלי, המדינה שלי.

“ראש הממשלה איבד אח יקר, שנסע להביא 150 איש, הוא גיבור. טרומפלדור הוא גיבור, מרים פרץ, שאיבדה את שני בניה, רונה רמון, מהם אני מקבל את הכוחות. האדם שתרם כליה, הוא ואישתו, הם הצדיקים האמיתיים. הם הצילו אנשים שהם לא מכירים. אני, בכוחות שקיבלתי, חשבתי להציל נפשות רבות”.

ל’קול ברמה’ אמר: “אני חייב להגיד, מאז שיצאתי מבית החולים ועברתי את התהליך של השיקום – אני מקדש את ה’ ברבים, זו זכות גדולה. בורא עולה עשה איתי זכות גדולה, הזכות לקדש את השם ברבים זו זכות גדולה, זה כבוד גדול בשבילי”.

הרצל גם שחזר היום את הפיגוע ואמר: “יצאתי ליום עבודה שגרתי, יום שאני זוכר אותו כאילו עכשיו יצאתי לעבודה. הייתי אמור להיות באותו יום בתאילנד, אבל ביטלתי את הנסיעה,יש לי חובות והתחייבויות, אז החלטתי שעוד שנה אסע. בחיים לא עזבתי את המדינה. אני בן 57, עליתי לקו והמנהל עבודה שיבץ אותי לקו 40.

“המחבל עלה יחד עם 4-5 סודנים, הם נכנסו, ואז הוא מחזיק 50 ש”ח ביד, אני מסתכל עליו, אני רואה שאין לו רב קו. הוא הסתכל עליי במבט מאיים ולחץ עליי ועשה קול מוזר. 5 שניות כולם יורדים, והוא מתחיל לדקור, פתאום הרגשתי שחם לי בבית החזה, ראיתי סכין מלא דם. הוא עוזב אותי והולך לאישה ומנסה לדקור אותה.

“אני משכתי את המחבל אלי בחזרה, אני הוזזתי את המחבל מצד לצד, הבאתי אותי אלי, הרמתי את הנדברקס כדי שהוא יתגלגל עלי של יפגע חס וחלילה באיזה אישה או ילד באוטובוס.

” אני בכלל לא הייתי אמור להיות עם האוטובוס הזה, הייתה אומרה להיות נהגת אחרת רק שבבת ים עקיפתה אותה והתחלתי להעלות את הנוסעים שלה, אני לא מדמיין לעצמי מה היה קורה אם המחבל לא היה עולה אצלי, זה הכל משמים בורא עולם סובב הכול כדי שאני, שלמדתי קארטה, אהיה באוטובוס הזה – ויעצור את המחבל הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות