הגאון רבי ראובן אלבז: “כל יהודי שנהרג על ידי גוי – הקב”ה מסתכל על דמותו”

חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'אור החיים', הגאון רבי ראובן אלבז, בשיחה מיוחדת על יום הזיכרון: "כל יהודי שנהרג על ידי גוי - הקב”ה מביא את הדמות שלו, הנשמות האלה בזמן שיש קיטרוג על עם ישראל, הקב”ה מסתכל עליהם ומהפך ממידת דין לרחמים" • "הקב”ה מראה לנו ניסים גלויים כדי להראות כמה נסים יש שאנו לא רואים"
יוסף גרינבוים
ג' אייר התשע"ו / 11.05.2016 17:40

חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת ‘אור החיים’, הגאון רבי ראובן אלבז, שוחח היום (רביעי) בשיחה מיוחדת בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ על יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

בשיחה האריך ראש הישיבה על מצוות יישוב ארץ ישראל: “זה זכות גדולה להיות כאן בארץ ישראל, עד כמה באמת צריכים להודות להשם על כך ולהעריך את המצווה הזו, כל זה חסד ה’ עלינו”.

הרב התייחס לנופלים הי”ד ואמר: “כשאנו באים לזכור ביום הזה את החיילים שמסרו את נפשם על ארץ ישראל: הקב”ה ינקום את נקמתם, זה הכל בגזרת עליון, בגלל שעזבו את ברית ה’, אם נקבל על עצמנו אמונה שהכל מאיתו יתברך הארץ תתן את יבולו והעץ ייתן פריו.

“הקב”ה מראה לנו ניסים גלויים כדי להראות כמה יש נסים שאנו לא רואים, כל דבר שקורה בעולם זה נס, איך גוף האדם מתפקד – זה נס.

“יצרו עכשיו באיראן טילים בלסטים שיכולים להגיע עד לארץ ישראל, כל מחשבתם איך יוכלו להציא את זממם לפועל, אבל הקב”ה יודע את מעשיהם והוא עושה לנו את הנסים והנפלאות”.

עוד אמר ראש הישיבה על הנופלים: “כל יהודי שנהרג על ידי גוי – הקב”ה מביא את הדמות שלו, הנשמות האלה בזמן שיש קיטרוג על עם ישראל, הקב”ה מסתכל עליהם ומהפך ממידת דין למידת רחמים”.

ראש הישיבה סיים: “אנחנו צריך לראות איך לראות להביא שכל עם ישראל יבוא לארץ ישראל”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    hguy
    11/05/2016 22:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ומה אומר הגאון כאשר יהודי הורג יהודי או שיהודי קורה ליהודי יהודון בנוסח האנטישמים הגרועים ביותר?

  2. יישר כח כבוד הרב הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט
    12/05/2016 02:12
    תלמיד הרב אמנון שליט
  3. והחיזוק

  4. אמריקאים גם גויים?
    12/05/2016 15:57
    תום
  5. והולנדים? הערבים גויים? גר תקף?