“קיבלנו הודעה שהילד נהרג”: צפו בקמפיין של צה”ל נגד שמועות

משפחה של לוחם קיבלה במהלך מבצע 'צוק איתן' הודעה שטלטלה את חייה, אבל תוך זמן קצר התברר שמדובר רק בשמועה • כעת צה"ל משיק קמפיין חדש, תחת הכותרת "אל תתנו לשמועות לדפוק בדלת", בניסיון להילחם בתופעה של הפצת שמועות ברשתות החברתיות • אחרי שתראו את הסרטון אולי תיזהרו הרבה יותר כשאתם 'מעתבקים' • צפו בתיעוד
חיים טוויל
כ"ד ניסן התשע"ו / 02.05.2016 12:20

דובר צה”ל, בשיתוף עם מערך הנפגעים של צה”ל, יוצא היום (שני) בקמפיין הסברה ארצי למניעת הפצת שמועות ברשתות החברתיות.

הקמפיין, תחת הסיסמה “אל תתנו לשמועות לדפוק בדלת”, יחד עם התגית די לשמועות (#דילשמועות), יוצא לאחר שבצה”ל הבינו כי נושא הפצת שמות פצועים, חללי צה”ל ויחידות שמעורבות באירועי נפגעים מגיע אל משפחות החיילים, בטרם מצליח צה”ל לסיים את הליך הטיפול בהודעות הנפגעים.

בחלק מהמקרים הפער בין המידע שמופץ ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטס-אפ תלוש מהמציאות, אבל גורם נזק כבד לבני המשפחות של החיילים.

בלא מעט מקרים אף הגיעו לבני המשפחות הודעות על כך שבנם נהרג במהלך פעילות מבצעית – דבר שהתברר כלא נכון.

במרכז הקמפיין – סרט המתאר את סיפורה של משפחת אמני, שבנה, חזי, לחם במבצע ‘צוק איתן’. במהלך המבצע הגיעה אל המשפחה שמועה כוזבת על נפילתו של חזי, שהופצה ברשתות החברתיות.

תחושת הכאב, הפחד המקפיא וחוסר הוודאות שאפפו את בני המשפחה צרובים בזיכרונם עד היום, והם מדברים על כך בסרט.

בהודעת דובר צה”ל נאמר כי מטרת הקמפיין היא “להסביר ולהמחיש לציבור בישראל את חומרת הנושא ואת הצלקות העמוקות שהשמועות משאירות בנפש המשפחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצבא מסכן חיילים
    15/05/2016 00:44
    משה
  1. אולי במקום לפתוח בקמפיינים, יפסיקו לרעוד מקול עלה נידף ויתנו לחיילים להגן על עצמם מפני הרוצחים הארורים, ויחסכו לא רק שמועות, אלא גם הרוגים מיותרים שחששו להישפט על פתיחה באש