ניו יורק בחרה: ניצחונות סוחפים לקלינטון ולטראמפ בפריימריז

נצחונות גדולים מאוד לשני המועמדים המובילים: טראמפ מחץ את יריביו וזכה ברוב מוחלט של 95 הצירים שחילקה המדינה החשובה • המועמדת הדמוקרטית עצרה את המומנטום של הסנאטור היהודי • קלינטון: "הניצחון שלנו נראה מעבר לפינה" • וטראמפ חגג כדרכו: "אין לנו כבר כל כך מרוץ"
נתן פרל
י"ב ניסן התשע"ו / 20.04.2016 09:27

מערכת הבחירות המקדימות במרוץ לנשיאות ארצות הברית הגיעה הלילה (רביעי) לאחת הנקודות המכריעות: דונלד טראמפ והילארי קלינטון רשמו ניצחונות במגרש הביתי שלהם – בניו יורק הגדולה והחשובה.

בצד הרפובליקני – ניצח טראמפ ניצחון מוחץ בהפרש של עשרות אחוזים. הוא זכה בכ-60 אחוזים מהקולות בעוד יריביו משתרכים מאחור :ג’ון קייסיק קיבל כ-25 אחוזים וטד קרוז שקיווה לתת פייט משמעותי יותר זכה רק ב-15 אחוזים.

דונלד טראמפ נשמע זחוח לאחר הניצחון: “אין לנו כבר כל כך מרוץ, קרוז כבר מתמטית מחוץ למרוץ. נחגוג שעתיים, ובבוקר נקום ונתחיל לעבוד שוב”.

הוא והבטיח לקהל תומכיו: “אתם תהיו גאים מאוד במדינה הזו, ממש בקרוב”.

במפלגה הדמוקרטית, קלינטון סיימה בפער ניכר על יריבה סנדרס במדינת הבית שלה, וגרפה כ-58% מהקולות.

בכך היא  עצרה את רצף הניצחונות של סנדרס, שניצח עד כה ב-16 מדינות, וקיבל בניו יורק כ-42% בלבד.

למרות הפער הניכר, בשל שיטת הבחירות אצל הדמוקרטים, הפרש הצירים בין השניים קטן יותר: מתוך 247 צירים שמקצה המדינה הגדולה, המועמדת המובילה אספה לפחות 170 צירים ואילו סנדרס קיבל לפחות 100.

קלינטון נשאה נאום במדינת ניו יורק לאחר נצחונה. היא פנתה לתומכיה ואמרה: “היום הוכחתם – אין מקום כמו הבית”.

קלינטון הוסיפה: “תושבי ניו יורק, תמיד יש לכם את הגיבוי שלי ואני גאה שיש לי את שלכם. הלילה, המרוץ למועמדות הדמוקרטית בעיצומו והניצחון שלנו נראה מעבר לפינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות