ניו יורק בחרה: ניצחונות סוחפים לקלינטון ולטראמפ בפריימריז

נתן פרל
|
י"ב ניסן התשע"ו / 20.04.2016 09:27
נצחונות גדולים מאוד לשני המועמדים המובילים: טראמפ מחץ את יריביו וזכה ברוב מוחלט של 95 הצירים שחילקה המדינה החשובה • המועמדת הדמוקרטית עצרה את המומנטום של הסנאטור היהודי • קלינטון: “הניצחון שלנו נראה מעבר לפינה” • וטראמפ חגג כדרכו: “אין לנו כבר כל כך מרוץ”

מערכת הבחירות המקדימות במרוץ לנשיאות ארצות הברית הגיעה הלילה (רביעי) לאחת הנקודות המכריעות: דונלד טראמפ והילארי קלינטון רשמו ניצחונות במגרש הביתי שלהם – בניו יורק הגדולה והחשובה.

בצד הרפובליקני – ניצח טראמפ ניצחון מוחץ בהפרש של עשרות אחוזים. הוא זכה בכ-60 אחוזים מהקולות בעוד יריביו משתרכים מאחור :ג’ון קייסיק קיבל כ-25 אחוזים וטד קרוז שקיווה לתת פייט משמעותי יותר זכה רק ב-15 אחוזים.

דונלד טראמפ נשמע זחוח לאחר הניצחון: “אין לנו כבר כל כך מרוץ, קרוז כבר מתמטית מחוץ למרוץ. נחגוג שעתיים, ובבוקר נקום ונתחיל לעבוד שוב”.

הוא והבטיח לקהל תומכיו: “אתם תהיו גאים מאוד במדינה הזו, ממש בקרוב”.

במפלגה הדמוקרטית, קלינטון סיימה בפער ניכר על יריבה סנדרס במדינת הבית שלה, וגרפה כ-58% מהקולות.

בכך היא  עצרה את רצף הניצחונות של סנדרס, שניצח עד כה ב-16 מדינות, וקיבל בניו יורק כ-42% בלבד.

למרות הפער הניכר, בשל שיטת הבחירות אצל הדמוקרטים, הפרש הצירים בין השניים קטן יותר: מתוך 247 צירים שמקצה המדינה הגדולה, המועמדת המובילה אספה לפחות 170 צירים ואילו סנדרס קיבל לפחות 100.

קלינטון נשאה נאום במדינת ניו יורק לאחר נצחונה. היא פנתה לתומכיה ואמרה: “היום הוכחתם – אין מקום כמו הבית”.

קלינטון הוסיפה: “תושבי ניו יורק, תמיד יש לכם את הגיבוי שלי ואני גאה שיש לי את שלכם. הלילה, המרוץ למועמדות הדמוקרטית בעיצומו והניצחון שלנו נראה מעבר לפינה”.