מחפשים “פתרון יצירתי”: מתווה הכותל שאושר בממשלה מוקפא

על רקע המשבר הפוליטי סביב 'הכותל הרפורמי', נפגשו שני המתנגדים הגדולים למתווה הכניעה: שר החקלאות אורי אריאל והרב הראשי הגר"ד לאו • השניים דנו במתווה שהוקפא ובפתרונות אפשריים
נחמן גור
ז' אדר ב' התשע"ו / 16.03.2016 23:29

שר החקלאות ח”כ אורי אריאל נועד היום (רביעי) עם הרב הראשי, הגר”ד לאו – והשניים עסקו, בין היתר, במשבר הפוליטי סביב מתווה הכותל הרפורמי.

השר אריאל היה מי שמוביל בממשלה, לצד השרים החרדים, את הקו המתנגד למתווה הכניעה, בניגוד לשרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שרד שתמכו. גם הרב לאו היה הגורם הרבני הבכיר שעורר את הציבור החרדי כנגד המתווה, שנתמך בידי רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ.

לפי שעה, הכותל הרפורמי שאושר בממשלה, וכלל הכרה רשמית ברפורמים, הוקפא, וכעת דנים בלשכת ראש הממשלה והנציגים החרדים, כמו גם גורמים רבניים בכירים, בפתרונות אחרים.

השר אריאל אמר בפגישה: “השיח הקיים עם הרבנות הראשית חשוב כדי להבטיח את שיתוף הפעולה גם בנושאים של דת ומדינה – ובפרט סביב ההתנגדות להקמת רחבת הכותל הרפורמי״.

רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ’, שספג בחודש האחרון מתקפות מכל עבר, בשל מתווה הכניעה בו תמך, התקפל השבוע. בפניה אל ראשי המפלגות החרדיות – שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני – ביקש כי יקדמו חוק שיעגן את הסטטוס-קוו הכותל המערבי, וקרא להם “לפעול באותה נחישות לעצירת חילול הקודש בכותל המערבי, שאין לשער את נזקיו הרוחניים”.

הוא כתב עוד: “אני פונה אליכם כי תפעלו באותה נחרצות ובאותה מסירות נפש לשמור על קדושת הכותל המערבי ולחוקק חוק שישמור על הסטטוס קוו”.

מנגד, הנהגות הרפורמים והקונסרבטיבים בארץ ובארצות הברית שיגרו בימים האחרונים מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו כל שינוי בהחלטת הממשלה במתווה הכותל המערבי תוביל “למשבר חסר-תקדים עם יהדות התפוצות”. הם גם דרשו מראש הממשלה לגנות את השרים החרדים בממשלתו המתלהמים, כהגדרתם, נגד הרפורמים.

בלשכת ראש הממשלה, מנגד, אמרו כי אין צורך בהעברת המסרים הזו. לדברי גורמים בלשכתו, ראש הממשלה פועל בשקט למציאת “פתרון יצירתי” למחלוקת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות