משולם נהרי: בחינוך החרדי “נוצר מצב שאנחנו מרחקים את הקרובים”

סגן שר הפנים אמר בפאנל שהתקיים במסגרת כנס של מעיין החינוך התורני: "בסוף הכל קם ונופל בבחירת המחנך, צריך לבחור מחנך כזה שיתן את הלב והנשמה ולא אחד כזה שנקלע לעסוק בחינוך כי אין לו משהו יותר טוב לעשות"
יוני גרין
כ"ב אדר א' התשע"ו / 02.03.2016 12:34

במסגרת ימי עיון וגיבוש שערכה רשת ‘מעיין החינוך התורני – בני יוסף’ של ש”ס במלון בצפון, התקיים פאנל מקצועי בהשתתפות סגן שר הפנים והמשרד לפיתוח הפריפריה ח”כ משולם נהרי, שישב לצד נציגים ממסגרות שונות הנותנות מענה לנוער בסיכון.

הפאנל עסק ב”מסגרות אלטרנטיביות לישיבות קטנות כצעד מונע נשירה, בעד ונגד”.

במהלך הדיון השיב סגן השר נהרי לשאלות המנהלים בסוגיית ההתמודדות ודרכי הטיפול בתופעה.

״הרב עובדיה זצ״ל תמיד היה אומר ‘בני תורה ידאגו לרוחניות של הילדים שלהם אבל כל השאר אין מי שידאג להם’, אחרי שנים שקרבנו את הרחוקים, לצערי נוצר מצב היום שאנחנו מרחקים את הקרובים”.

נהרי הוסיף כי מחנך צריך להיבחר בקפידה: “בסוף הכל קם ונופל בבחירת המחנך, צריך לבחור מחנך כזה שיתן את הלב והנשמה ולא אחד כזה שנקלע לעסוק בחינוך כי אין לו משהו יותר טוב לעשות.

“הילדים הנושרים שאני פגשתי אמרו לי: ‘מעולם לא שאלו או שיתפו אותנו בשאלה מה אנחנו רוצים, לאן אנו שואפים להגיע ומהן התחושות שלנו. תמיד אמרו לנו מה לרצות ואיך להרגיש'”.

בימי העיון נטלו חלק חברי מועצת חכמי התורה של ש”ס, ראשי רשת החינוך, יו”ר ש”ס השר אריה דרעי וחברי כנסת.

בכנס נשא  דברים הגר”ש בעדני, שהרחיב בדבריו על הגידול המבורך של ציבור בני התורה הספרדים, ותלה זאת בהתפתחות הת”תים של רשת החינוך, אודות לפועלו של הגר”ע יוסף זצ”ל.

“הגיעו אלינו דיווחים מוועד הישיבות שמספרם של בני הישיבות הספרדים גדל ב-5% מאחינו האשכנזים”, אמר הרב בעדני.

הגר”ד יוסף הזהיר מפני התערבות של גורמים חיצונים ורוח זרה בתוכניות הלימוד של הרשת: “גם אצלינו מלמדים לימודי חול ברמה גבוהה וזה חשוב, אך הניחו לנו ואל תתערבו לנו בתכנים. זהו בציפור נפשנו ולא נתפשר על כך”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי, שיבח את מנכ”ל הרשת חיים ביטון, ש”מאז נטל לידיו את שרביט הניהול, הביא למהפכה של ממש, תוך שהוא מציב בפני המנהלים שלושה יעדים: איגוד של כל המוסדות הספרדים תחת רשת החינוך ושדרוג תוכנית לימודים אחידה, רישום מאסיבי בפריפריה ובערי השדה, והקמת מאה מוסדות קירוב והצלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות