ביידן עיכב 3,500 פצצות – כמסר נגד פעולה ברפיח

ארה"ב עיכבה שני משלוחי נשק לישראל מחשש שהפצצות ישמשו למתקפה קרקעית ברפיח • לפי הדיווח משלוח הנשק היה אמור להיות מורכב מ-1,800 פצצות במשקל טון ו-1,700 פצצות במשקל 250 ק"ג • מדובר בפעם הראשונה שממשל ביידן מעכב משלוחי נשק לישראל מאז 7 באוקטובר
יוני גרין
ל' ניסן התשפ"ד / 08.05.2024 08:32

בכיר אמריקני אישר הבוקר (רביעי) כי ארצות הברית עיכבה משלוח נשק לישראל, מחשש שתשתמש בו ברפיח.

לדברי הבכיר, “משלוח הפצצות נעצר כדי לאותת לישראל על ההתנגדות האמריקנית לפעולה ברפיח”.

הממשל האמריקני עצר בשבוע שעבר משלוח של 3,500 פצצות לישראל בשל דאגה מפעולת צה”ל ברפיח. המשלוח היה אמור לכלול 1,800 פצצות במשקל 900 ק”ג ו-1,700 פצצות במשקל 225 ק”ג.

גורמים רפובליקנים בקונגרס אמרו ל’כאן חדשות’: “אנחנו יודעים שיש עיכובים במשלוחים – ומנסים להבין כמה. ביקשנו הבהרות מהממשל”.

מדובר בפעם הראשונה שארה”ב מעכבת משלוחי נשק לישראל מאז 7 באוקטובר, ברקע התנגדות הממשל למבצע קרקעי ברפיח.

גורם ישראלי הגיב לדיווחים: “גם בימים אלו ממשיך רצף של משלוחים ביטחוניים מארה”ב לישראל. ייתכן שמשלוח כזה או אחר מתעכב, אך הזרם נמשך ואנו לא מודעים להחלטת מדיניות לעצור אותו”.

ההחלטה חסרת התקדים של הממשל מגיעה לאחר שבועות של התייעצויות בין פקידים אמריקנים וישראלים כיצד לענות על הצרכים ההומניטרים של האזרחים ברפיח ו”איך יש לפעול אחרת נגד חמאס שם, בניגוד למקומות אחרים בעזה”.

המסר של הממשל האמריקני בעיכוב משלוחי הנשק הוא כפול: לא רק שהוא נעשה באופן פומבי אחרי העיכוב עצמו – אלא שהוא צובר תאוצה ותהודה ככל שישראל מתקדמת בפעילות ברפיח.

ארצות הברית למעשה מזהירה את ישראל – אלו יהיו ההשלכות של פעילות משמעותית ברפיח, בניגוד לדעת הממשל וללא פינוי אוכלוסייה מספק.

למרות זאת, בימים האחרונים התברר לממשל ביידן כי  “נראה היה שמנהיגי ישראל מתקרבים לנקודת החלטה על מבצע כזה”, דבר שאילץ את וושינגטון לבחון את ההעברת הפצצות, ובמיוחד הפצצות במשקל הכבדות יותר, מחשש שישתמשו בהן באזורי מגורים צפופים ברפיח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות