‘איכות השלטון’ דורשת מהראשל”צ: אפשר לשדר השיעור ב’קול ברמה’

התנועה לאיכות השלטון: "פנינו לרב הראשי יצחק יוסף לחזור בו מהגבלת השמעת שידורו ברדיו 'קול ברמה' ולהקפיד שלא להיות מעורב פוליטית, משום שתפקיד הראשון לציון הוא תפקיד ציבורי וממלכתי" • 'קול ברמה' חדלה לשדר השיעור בחודש כסלו, לאחר איום משפטי
אבי כץ
כ"ט אדר א' התשע"ו / 09.03.2016 14:18

התנועה לאיכות השלטון פנתה אל הראשל”צ, הגאון רבי יצחק יוסף, בבקשה כי יחזור בו מהגבלת השמעת שיעורו בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, ולהקפיד שלא להיות מעורב פוליטית.

בהודעה שפרסמה התנועה בחשבון הטוויטר שלה נכתב: “פנינו לרב הראשי יצחק יוסף לחזור בו מהגבלת השמעת שידורו ברדיו ‘קול ברמה’ ולהקפיד שלא להיות מעורב פוליטית, משום שתפקיד הראשון לציון הוא תפקיד ציבורי וממלכתי, שמחייב אותו שלא להיות מעורב פוליטית ולא להצטייר כפוליטי.

“שיעור התורה שהוא נותן במסגרת מעמדו וכנושא משרה ציבורית, לא יכול להיות מוגבל לתחנה כזאת או אחרת. יש להבדיל בין שיעור של רב או כל אדם אחר הניתן באופן עצמאי, לבין נושא משרה ציבורית”.

את תגובת לשכת הראשל”צ לא הצלחנו לקבל.

תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ חדלה לשדר את שיעורו של הראשל”צ הגר”י יוסף בחודש כסלו, לאחר שבתחנה התקבל איום משפטי.

בהודעה שפרסמה אז הנהלת הרדיו נמסר כי שיעוריו של הגר”י יוסף, אותם הוא מוסר מידי מוצאי שבת בבית כנסת ה’יזדים’ – לא ישודרו לפי שעה בתחנה.

“לאחר שבחודשים האחרונים נעשו מאמצים כבירים מצד הרדיו להמשיך ולשדר את שיעורו של הראשל”צ הגאון הרב יצחק יוסף שליט”א מבית הכנסת היזדים, מאמצים בהם היו מעורבים גם גדולי ישראל ואישי ציבור, ולאחר שהשבוע התקבלה התראה משפטית חריפה האוסרת את השידור ואף מאיימת בתביעה כלכלית, ולאחר שחייהם של עובדי התחנה, כמו גם ציוד יקר ערך, הועמדו בסכנה במוצאי שבת שעברה, תוך גרימת חילול ה’ נורא ופגיעה פיזית בעובדי התחנה – הוחלט בשלב זה לכבד את הדרישות האמורות ולנסות ככל האפשר להשכין שלום אחווה ורעות בקרב מחנה ה’ בבחינת ‘והמשכיל בעת ההיא יידום'” נאמר בהודעת התחנה.

“כרדיו שהוקם על ידי מרן זיע”א, ומכיר לו טובה יום יום, נמשיך ללכת לאורו ולאורם של גדולי ישראל ככל אשר יורונו”.

ההודעה פורסמה לאחר ששני טכנאי ‘קול ברמה’ הותקפו,  כאשר הגיעו להעביר בשידור חי את שיעורו של הראשל”צ. לאחר מכן יצא הראשון לציון במתקפה חריפה כנגד תחנת הרדיו, בעליה והמנכ”ל.

הדרמה התחוללה לאחר ששבוע קודם לכן הוצגו שני מכתבים סותרים: מכתבו של הגר”י יוסף נגד העברת השיעור שלא באישורו, ומכתב שהציגה הנהלת רדיו ‘קול ברמה’ עליו כתב וחתם הראשל”צ “מאשר” על העברת השיעור.

כשהגיעו הטכנאים להעביר את השידור ל’קול ברמה’, תקפו אותם כמה מהמשתתפים, ובעקבות כך השיעור הופרע מספר פעמים, בשל המהומה שנוצרה בבית המדרש.

בשלב מסוים פנה המקובל רבי בניהו שמואלי, שהיה ‘הרב המקדים’ בשיעור, אל הקהל שתקף את הטכנאי ואמר: “חילול השם, לעזוב אותו, לעזוב אותו. שני הצדדים להפסיק, זה מפריע לשיעור של מורנו ורבנו בבקשה להפסיק”.

אלא שבשלב זה נשמע ברמקול קולו של הראשון לציון, כשהוא פונה אל המקובל שמואלי: “שנה שלמה את השידור הם עצרו, את השידור לא העבירו. עכשיו באו להפריע מקול ברמה. רשעים מרושעים.

“תראה, ביטול תורה דרבים. שנה שלמה לא העבירו את השיעור שלי. החרימו את השיעור שלי שנה שלמה, עכשיו באים להפריע פה. איזה חוצפה איזה חוצפה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שנה שלימה חרם זה לא מעורבות פוליטית?
    09/03/2016 15:00
    אבי
  1. כשהם באיוולתם בחרו לעצור את השיעור בזדון שנה שלימה למורת רוחם של אלפי המאזינים שלהם זו לא מעורבות פוליטית מרושעת. ועתה כשהרדיו המתחרה זכה והם בירידה מסחררת פתאום זו מעורבות פוליטית.

  2. עכשיו אנחנו יש לנו שיעור טוב יותר
    09/03/2016 16:45
    אלי ישי מתגעגעים אליך
  3. הרב מאזוז.

  4. ב
    10/03/2016 10:35
    משה
  5. שמעו ותחי נפשכם!!!

    לא יאומן כי יסופר,
    בן פורת יוסף,
    איזה שיעור,
    איזו בקיאות עצומה…
    איך לא שמענו עליו עד היום????????