רבי יקותיאל אבוחצירא ישלם 200 אלף ש”ח לדיון בערעור

רבי יקותיאל ושלושה מבני משפחתו הגישו ערעור על שומה שהוציאה להם רשות המסים, בגין הכנסות לא מדווחות של 10 מיליון שקל • אלא שהשופט הטיל תנאי: המשך הערעור מותנה בתשלום הוצאות של 200,000 שקל לטובת המדינה
יוסף גרינבוים
י"ז אדר א' התשע"ו / 26.02.2016 09:45

בית המשפט העליון קבע, כי רבי יקותיאל אבוחצירא, ראש מוסדות ‘חזון מאיר ובית ישראל’ באשדוד, ישלם הוצאות של 200,000 שקל או שערעור השומה שהגיש יידחה.

לפי דיווח בניוז 1, רבי יקותיאל ושלושה מבני משפחתו הגישו בשנת 2014 ערעור על שומה שהוציאה להם רשות המסים, בגין הכנסות לא מדווחות של 10 מיליון שקל, בשנים 2009-2003.

הערעור נדון בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, מגן אלטוביה, אשר חייב את רבי יקותיאל מספר פעמים בהוצאות של עשרות אלפי שקלים, בשל דחיות חוזרות ונשנות שביקש.

בדיונים שהתקיימו בחודש שעבר הודיעו בני משפחת אבוחצירא, כי הם מעוניינים לשנות חלק מהראיות שהגישו ולהגיש ראיות חדשות.

השופט הסכים, אולם הטיל על בני המשפחה הוצאות של 200,000 שקל לטובת המדינה, וקבע שמאחר שההוצאות שהטיל בעבר לא שולמו – המשך ניהול הערעור מותנה בתשלום כל ההוצאות, בתוך 15 יום.

על כך הגישה משפחתו של רבי יקותיאל, שהונו הוערך לפני ארבע שנים במגזין פורבס ב-25 מיליון שקל, ערעור. כאמור, שופט בית משפט העליון יורם  דנציגר דחה את הערעור וקבע כי ההחלטה אינה פוגעת בצורה בלתי מידתית בזכות הגישה לערכאות.

השופט נימק: “הטעם הראשון והמרכזי לכך הוא מצבם הכלכלי האיתן של המבקשים, אשר לא הוכחש על ידם במסגרת הבקשה והנספחים שהוגשו לעיוני.

“אמת, אין להקל ראש בסכום של 200,000 שקל, אך עם זאת כאשר לוקחים בחשבון שהמבקשים ממילא הביעו נכונות לשלם סכומי כסף משמעותיים ביותר, עד כדי מיליוני שקלים, על-מנת ליישב מחלוקת הנובעת מאי דיווח על הכנסות בסך העולה על 10 מיליון שקל, לא ניתן לומר כי מדובר בסכום אשר ירתיע את המבקשים מלממש את זכותם לגשת לערכאות”.

השופט גם מזכיר כי בני המשפחה יוכלו לערער על ההוצאות, אם וכאשר יערערו על פסק הדין כולו – כך שלא מדובר בצעד בלתי הפיך.

דנציגר הקציב 15 יום נוספים לתשלום ההוצאות, וחייב את בני המשפחה ב-5,000 שקל נוספים.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות