מאחורי הסורגים: הרב יאשיהו פינטו נכנס לכלא לריצוי שנת מאסר

אחרי כל השטיקים והטריקים: הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במתן שוחד, החל לרצות את שנת המאסר שנגזרה עליו במתקן רפואי של השב"ס במתחם בתי הכלא ברמלה • איש מחסידיו - אנשי עסקים, בכירי שלטון ועבריינים בכירים - לא הגיע ללוותו
יוסף גרינבוים
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 14:22

אחרי כל הטריקים והשטיקים: היום (שלישי) בצהריים התייצב הרב יאשיהו פינטו, מנהיג קהילת שובה ישראל’  במתקן הרפואי של השב”ס במתחם בתי הכלא ברמלה, על מנת לרצות את שנת המאסר שנגזרה עליו בגין הרשעתו במתן שוחד לקצין המשטרה אפרים ברכה ז”ל.

הרב פינטו היה אמור להיכנס לכלא עד לשעה 13:00.

סמוך לשעה 10:30 יצא הרב פינטו מביתו שבאשדוד לעבר הכלא. אולם אז לפתע הודיע כי אינו חש בטוח וכי הוא בדרכו לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים – אולם הוא לא התייצב שם.

בסופו של דבר הגיע הרב פינטו חצי שעה לאחר המועד שנקבע.

בשל היותו חולה סרטן, הוחלט לכלוא אותו במתקן רפואי, לצורך השגחה קבועה.

עם כניסתו לכלא הוא יעבור בדיקות רפואיות ובתקופה הקרובה הוא צפוי לשהות במתקן הרפואי. ההחלטה להציבו במתקן, המיועד לאסירים הנזקקים להשגחה רפואית צמודה, התקבלה במיון הראשוני שנערך לו. המתקן מכיל תאים ובהם שוהים בין שניים לשישה אסירים.

איש מחסידיו של הרב פינטו, שחצרו ריכזו בימיו הטובים אנשי עסקים, אנשי שלטון ועבריינים בכירים, לא הגיע ללוותו.

עונשו הקצר של הרב פינטו הושג בהסדר טיעון, לאחר שהסכים לשמש עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב.

אתמול, בשיעור האחרון שמסר לחסידיו, אמר הרב: “אנחנו לא חושבים על מחר לרגע אחד. מחר זה כמו היום, כמו שלשום. כמו לפני חודש. לא חושבים על זה אף מחשבה.

“מה שהקדוש ברוך הוא רוצה – זה מה שהוא עושה. לא רק שטוב לנו אנחנו מודים, גם כשלא נוח לנו – אנחנו מודים לו. בניסיון שעוברים לא חושבים על זה ולא מתרגשים מזה. זה לא מפריע לנו בכלל. רק אנחנו מתמודדים עם הבריאות הקשה. זה מה שמפריע לנו”.

הרב פינטו גם הודיע כי בנו, יואל, ימלא את מקומו: “כל מי שצריך כל מי שהבטחנו לו עזרה בואו אצל רבי יואל”.

בהמשך התייחס הרב פינטו לתהליך שעבר עליו ואמר: “אנחנו צריכים לקבל את הייסורים באהבה ובשמחה, ששום אדם לא יתעצב לנוכח רצון השם. השטן נלחם בנו בכל הכוח. אילולא החולי שאנחנו עוברים, טיפולים וניתוחים קשים, היינו עומדים ורוקדים בשמחה גדולה. היום אנחנו מוחלים לכולם”.

למרות האווירה הקשה בקרב חסידיו ביקש: “תהיו בשמחה גדולה. זו הנחת שתיתנו לנו. כל מה שהקדוש ברוך הוא עושה לנו בשבע השנים האחרונות זה ממנו בלבד. לחמנו בכל הכוח איפה ומה שצריך. אין אשמים, אין לא אשמים, הכל זה הקדוש ברוך הוא”.

הרב הורה לחסידיו להמשיך לפתח את מוסדותיו, “לא לשנוא ולא להציק לאף יהודי, ולא לדון אף אדם – כי הכל בעצם משמיים בלבד, ואין אדם נוקף אצבע מלמטה”.

הרב גם איחל לתלמידיו כי יפגשו שוב: “מקווים שנתגבר על המחלה, ושנראה אתכם שוב. הלב של כולנו נשאר קשורים. נישאר אוהבים חביבים. תתפללו עלינו שנתגבר על הדברים. תתפללו על המשפחה שלא זכו לראות אבא אף פעם. הכול יהיה על הצד הטוב ביותר”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב פינטו
    16/02/2016 17:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איזו כתבה עויינת , תתביישו לכם . . .

  2. באמת בושה וחרפה. גזענים לא אבקר אצלכם יותר
    16/02/2016 22:41
    אסתי
  3. פחד פחדים שבדור שלנו קרה כזה דבר לצדיק ככ גדוול. לא מספיק ששפכו את דמו ואתם עוד רוקדים על הדם. היזהרו בגחלתן לא לעולם חוסן