מצפצף? סגן שר החינוך מאיר פרוש לא חתם על הסכם ניגוד עניינים

סגן שר החינוך מאיר פרוש מכהן בתפקידו כבר שמונה חודשים - מבלי שחתם על הסכם ניגוד עניינים • כלפי פרוש הופנו טענות כי התערב, כביכול, בענייני חינוך בעיר אלעד - בה ראש העירייה הוא בנו
אריה ריבקינד
י"א שבט התשע"ו / 21.01.2016 10:03

סגן שר החינוך, מאיר פרוש, מסתובב למעלה משמונה חודשים מבלי שחתם על הסכם ניגוד עניינים, עליו מחויבים נבחרי ציבור לחתום. כך חשף הבוקר (חמישי) העיתונאי מיכאל האוזר טוב בגלי צה”ל.

ההסכם, שמגביל את חברי הממשלה מעיסוק בנושאים בהם עלול להיות להם קשר אישי, אמור להיחתם בתוך חודשים בודדים מיום הכניסה למשרד. אבל משום מה, בעניינו של סגן שר החינוך – לא קיים הסכם שכזה.

יושב ראש התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, אמר בתגובה לגל”צ: “כנראה שיש לו סיבות וטעמים טובים למה הוא לא עושה כך. מאידך, אני גם מזדעק על זה שמבקר המדינה לא דרש ממנו להגיש את הדוח הזה”.

העובדה שהוא לא חתם על ההסכם לא הפריע לסגן השר לעסוק בעניינים שנראים ככאלו הקרובים אליו: בחודש נובמבר הוא ביקר ביחד עם בכירי משרד החינוך בעיר אלעד, בה ראש העירייה הוא בנו ישראל פרוש, שהשתתף גם כן בביקור.

כזכור, בעבר היו מי שטענו כנגד מאיר פרוש על התערבות, לכאורה, בענייני החינוך בעיר החרדית, שידעה מריבות חריפות, בעיקר במלחמה כנגד האפליה בסמינרים.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: “חוות הדעת בעניינו של סגן השר מצויה בשלבי גיבוש. בנוסף, השבוע העברנו הנחיות ליועצת המשפטית של משרד החינוך בעניין האופן בו על סגן השר לנהוג בתקופת הביניים”.

מטעם סגן השר פרוש נמסר: “סגן השר נזהר ונמנע מלעסוק בנושאים שיש בהם חשש לניגוד עניינים. חבר הכנסת פרוש העביר טיוטה של הסכם ניגוד עניינים, אך הוא עדיין אינו נחתם.

“לאחרונה התקבלה טיוטת חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה,  וסגן השר הודיע שהוא מבקש לדון באחד הנושאים שעלה שם בשנית. כפי שיורו לו כך יעשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות