“בושה לכל היתר”: גפני הח”כ החרדי היחיד שוויתר על תוספת השכר

רק כרבע מהח"כים ויתרו על תוספת השכר שאושרה להם: החרדי היחיד - יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני • למרות שבחודש שעבר קרא דרעי לח"כים "לבקש שלא להעלות את שכרם" - אף ח"כ לא ויתר • גורמים ביחד: "כמה מוזר שמש"ס שום ח"כ לא ויתר..."
יוני גרין
י' שבט התשע"ו / 20.01.2016 13:41

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני מסיעת דגל התורה הודיע הבוקר (רביעי), במכתב ששיגר לחשב הכנסת, כי הוא מוותר על תוספת השכר שאושרה לחברי הכנסת.

במכתב כתב גפני: “בהתאם להוראות סעיף 51 לחוק הכנסת, הריני להודיע כי אני מוותר על קבלת חלק משכרי הנובע מעדכון השכר בשנת 2016”.

במפלגת ש”ס טרם הודיעו חברי כנסת על כוונתם לוותר על התוספת לשכר.

לפני כחודש אמר יו”ר ש”ס, שר הפנים אריה דרעי: “ראוי שחברי הכנסת יפנו לחשב הכנסת ויבקשו שלא להעלות את שכרם, על אף החלטת הכנסת”.

יעקב ריבלין, הפרשן הפוליטי של עיתון בקהילה, צייץ בתגובה להודעת גפני עקיצה: “צדיק אחד בסדום. ח”כ משה גפני הוא הנציג החרדי היחיד שהודיע כי הוא מוותר על התוספת לשכר הח”כים שתינתן החודש. כבוד לו. בושה לכל היתר”.

גם גורמים בתנועת ‘יחד’ תקפו את ש”ס: “השר של השקופים לא הסכים לחתום על ויתור תוספת השכר עבורו. גפני ויתר, 34 ח”כים ויתרו. כמה מוזר שמש”ס שום ח”כ לא ויתר…”

יצוין כי דרעי לא אמור לוותר, שכן תוספת השכר אינה חלה על שרים, ששכרם צמוד למדד, אלא רק על ח”כים ששכרם צמוד לשכר הממוצע במשק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות