למה צה”ל התיר לרב פינטו להתפלל במתחם סגור במערת המכפלה • צפו

הרב יאשיהו פינטו הגיע במוצאי שבת, יחד עם מאות מחסידיו, אל מערת המכפלה • כמה מהם נכנסו יחד איתו להתפלל ב'אולם יצחק', שסגור רוב השנה למתפללים יהודים • הרב הלל הורביץ, מהיישוב היהודי בחברון: "לא מדובר במשהו חריג"
יוסף גרינבוים
ט"ז טבת התשע"ו / 28.12.2015 10:03

הרב יאשיהו פינטו נכנס במוצאי שבת להתפלל ב’אולם יצחק’ במערת המכפלה, מתחם הפתוח למתפללים מוסלמים בלבד, לאחר אישור חריג שהנפיק צה”ל.

לפי דיווח של יהושע בריינר באתר וואלה, מנהיג קהילת ‘שובה ישראל’ נכנס יחד עם קומץ מחסידיו ונציג היישוב היהודי בחברון, הלל הורוביץ’, ל’אולם יצחק’ – הפתוח בפני מתפללים יהודים רק עשרה ימים בשנה – כדי להתפלל שם ביחידות.

הרב פינטו הגיע אל מערת המכפלה, בליווי אבטחה כבדה של שוטרי מג”ב, כשהוא מלווה במאות מחסידיו. בתחילת הביקור נשא הרב פינטו דברי תורה, וביקש מהם להתפלל לרפואתו ולרפואת בני משפחתו.

“לא מדובר במשהו חריג או יוצא דופן”, אמר ל’וואלה’ הרב הורוביץ. “מפעם לפעם אנחנו מגישים בקשה מסודרת לצבא להיכנס ל’אולם יצחק’ בביקורים של יחידות צה”ל, שרים או אח”מים שונים, ואם הדבר מתאפשר – אז אנחנו מוכנסים לשם”.

בדובר צה”ל סירבו להתייחס.

הרב פינטו הקיע אל מערת המכפלה כחלק ממסע שהוא עורך בקברי צדיקים. לפני כשבוע הוא הגיע עם חסידיו אל קבר יוסף בשכם.

הביקורים מתקיימים על רקע מצבו הבריאותי, כמו גם על רקע ההמתנה להכרעת שופטי בית המשפט העליון בערעור שהגיש על עונשו, בעקבות הסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות, לאחר שהורשע במתן שוחד ושיבוש הליכי משפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות