קלינטון: איום הטרור אמיתי, אך רוב המוסלמים בצד שלנו

המועמדת המובילה במפלגה הדמוקרטית לתפקיד נשיא ארה"ב נאמה ב'פורום סבן', התייחסה לסכסוך הישראלי-פלסטיני ולטרור בארה"ב: "האיסלאם אינו האויב, ואין כאן מלחמת תרבויות.אין להילחם באיסלאם, אלא במי שמשתמשים בו כתירוץ לטרור"
אליעזר היון
כ"ד כסלו התשע"ו / 06.12.2015 21:16

המתמודדת המובילה במירוץ של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה”ב, הילארי קלינטון, נאמה היום (ראשון) ב’פורום סבן’ המתקיים בוושינגטון וגם ענתה לשאלות עיתונאים.

במהלך הנאום התייחסה שרת החוץ האמריקנית לשעבר ליחסי ישראל והרשות הפלסטינית: “אני מבינה את התסכול והאכזבה שכל אחד מרגיש בעיסוק עם נושא יחסי ישראל והפלסטינים, אבל לא נראה לי שאפשר לוותר עליו ולא עוזר להיות פסימי”, אמרה ברמז כלפי ג’ון קרי.

“אני יודעת מהניסיון שלי ומהפגישות שקיימתי עם נתניהו ואבו-מאזן שהאפשרויות שעלו היו קשות, אך אני בוחרת להאמין שלא בלתי אפשריות. חשוב להמשיך לנסות. כמה שזה נראה חשוך, אנחנו לא רוצים שהאור יכבה לחלוטין”.

גם סוגיית הבניה ביו”ש זכתה להתייחסות מפיה של האשה ששואפת לכבוש את הבית הלבן בעוד כשנה: “כל הממשלים התנגדו להרחבת ההתנחלויות, ויש לפעול בנושא”.

היא גם חזרה על העמדה האמריקנית כי יש לשאוף לפיתרון שתי המדינות, משום שלדעתה אין פיתרון אחר.

קלינטון התייחסה גם לטבח בקליפורניה בהשראת ארגון הטרור דאע”ש: “איום הטרור בארה”ב הוא אמיתי ויש צורך בנקיטת פעולות להילחם בו. התכנית היא הובלת מהלך אווירי עם עזרה לכוחות הקיימים על הקרקע והקשחת ההגנות בבית מפני איומים”, אמרה.

“יש לנו אישור לעשות זאת מאז פיגועי ה-9.11, והגיע הזמן לעדכן את האישור הזה”.

למרות זאת, הדגישה קלינטון, אין להאשים את כלל המוסלמים בעולם. “אי אפשר להאשים את האיסלאם במתקפת הטרור בסן ברנרדינו שבקליפורניה בשבוע שעבר. האיסלאם אינו האויב, ואין כאן מלחמת תרבויות. רוב המוסלמים בצד שלנו, אלא אם נדחוף אותם לצד הקיצוני. אין להילחם באיסלאם, אלא במי שמשתמשים בו כתירוץ לטרור.

“מוסלמים אמריקנים הם שכנינו, חברינו, אהובינו, רבים מהם עובדים מדי יום כדי למנוע את הקיצוניות ועלינו לתמוך בהם. באותו הזמן, איש לא יכול להתעלם מהעובדה שאנחנו מתמודדים עם אויב שמשתמש באיסלאם כתירוץ לטרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות