אריה דרעי, ליצמן וגפני דנו על הקרב במחוז החרדי במשרד החינוך

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נפגש בלשכתו בכנסת עם שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לדיון על המחוז החרדי במשרד החינוך ועל מצוקת הדיור בציבור החרדי
נחמן גור
כ' כסלו התשע"ו / 02.12.2015 13:25

יו”ר ש”ס השר אריה דרעי נפגש בצהריים (רביעי) עם ראשי יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני בלשכתו בכנסת.

בפגישה דנו שלושת ראשי הסיעות על המחוז החרדי במשרד החינוך, על הטענות של ראשי מוסדות החינוך כי המחוז מתערב בתכני הלימוד ובניהול, כמו גם על החשש של דרעי מאפליית תלמידות ספרדיות.

השלושה דנו גם על מצוקת הדיור בציבור החרדי.

ביום שני השבוע התכנסו ראשי ומנהלי מוסדות חינוך של הציבור הספרדי לוועידה מיוחדת כדי לדון על המחוז החרדי במשרד החינוך. הכינוס התקיים חברי מועצת חכמי התורה, הגר”ש בעדני והגר”מ מאיה.

אריה דרעי, שהציג את סוגיית המחוז החרדי במשרד החינוך העומדת על הפרק, אמר כי עצמאות החינוך החרדי הוא לא דבר הפתוח לערעור. “לא ניתן לאף גורם חיצוני להכניס את ידו לתכני הלימוד במוסדותינו, ובנושא הזה יש תמימות דעים בין כל חלקי היהדות החרדית.

“יחד עם זאת, החובה שלנו היא לדאוג לציבור הספרדי שבמקרים רבים סובל מבעיות חמורות. עלינו לדאוג שתימצא הדרך למנוע אפליה על רקע עדתי”.

דרעי עדכן את המשתתפים כי כבר קבע פגישה עם הח”כים משה גפני ויעקב ליצמן, כדי להגיע יחד עמם למועמד מוסכם לתפקיד מנהל המחוז החרדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות