גפני: “הבית היהודי סוחטים המדינה בלי סוף, ומגלגלים עיניים לשמיים”

אחרי שגפני הודיע כי לא יתמוך בחוק החטיבה להתיישבות, עצר בנט במשרד החינוך תהליכים חשובים לח"כים החרדים • בבית היהודי הופתעו מדרישת החרדים לקבל שלל ממשאבי החטיבה להתיישבות - ומאשימים: "גפני סוחט אותנו באיומים"
אריה ריבקינד
כ"ב כסלו התשע"ו / 04.12.2015 11:05

קרב מר ניטש בימים אלה בין הבית היהודי ליהדות התורה, ובמיוחד מול יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני.

הכל החל כאשר גפני נכנס השבוע לחדר ועדת החוקה של הכנסת והודיע שהוא לא מתכוון לתמוך בחוק החטיבה להתיישבות, בשל השינויים שנעשו בחוק המקורי שהוגש.

בבית היהודי הבינו רק מאוחר יותר, כאשר גפני ישב עם אנשי הבית היהודי, מה הסיבה האמיתית לעמדה החרדית סביב החוק: רצון לחלוק בשלל. “נערכנו למתקפה גדולה מכיוון השמאל, וקיבלנו ירי דו־צדדי מתוך הקואליציה”, נשמע השבוע אומר ח”כ בצלאל סמוטריץ’, שיזם את החוק להסדרת החטיבה להתיישבות. 

לפי דיווח של זאב קם ב-nrg, כשהגיע סמוטריץ’ לפגישה עם גפני כדי למצוא פתרון למשבר, הוא מצא את עצמו לפתע בפגישה אחת גדולה עם עוזריו של יו”ר ועדת הכספים, נציגי ש”ס ועם שני ראשי הערים החרדיות ביהודה ושומרון – ביתר-עילית ומודיעין-עילית.

מהר מאוד הבינו בבית היהודי שהם לא מנהלים משא ומתן עם הנציגים החרדים על פניה של החטיבה להתיישבות, כפי שחשבו בתחילה, אלא עומדים בפני רשימת דרישות כספיות – כמו לחלוק בתקציבי הגרעינים התורניים, ולשנות את שיטת תקצוב ההתיישבות, במטרה לאפשר לחרדים ליהנות מפירות החטיבה.

“הכול היה עניין של כסף”, מלמל סמוטריץ’ לאחר שקטע את הפגישה ונטש בכעס, “מדובר בסחיטה באיומים”.

קם מדווח, כי לאחר שהודיע למשתתפי הפגישה שהם “יכולים לחפש את החברים שלהם”, העביר חבר הכנסת מהבית היהודי את הטיפול במשבר ליו”ר המפלגה נפתלי בנט – וזה פעל במהירות: מיד נעצרו במשרד החינוך תהליכים שונים שחשובים לנציגי הציבור החרדי.

בבית היהודי התחייבו גם לתקוע מכאן והלאה כל נושא שקשור לחרדים – בלימת חוקים בוועדת שרים לחקיקה, שיתוק הפעילות בוועדת הכספים של גפני ועוד מיני תופינים. כעת לא תהיה לראש הממשלה ברירה אלא להתערב במשבר.

מלשכתו של גפני נמסר בתגובה: “הבית היהודי סוחט את המדינה בלי סוף, ומגלגל עיניים לשמיים. החטיבה להתיישבות מתקצבת רק יישובים של הציונות הדתית והגרעינים התורניים שלה. שאנשי הבית היהודי יבואו בטענות לעצמם כשהם מנסים להעביר את החוק בניגוד להחלטה בוועדת השרים לחקיקה. המדינה איננה שייכת לאנשי בית היהודי. הם יעשו מה שהם שרוצים, ואנחנו נעמוד על המשמר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות