התחרט? נתניהו חזר מוושינגטון, אך לא קידם מינוי ברץ לראש מערך ההסברה

לפני שראש הממשלה יצא לפגישה עם אובמה בבית הלבן הוא הבטיח שיטפל עם שובו במינוי של ד"ר רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי • אלא שהבוקר נערכה כבר ישיבת ממשלה רביעית מאז והמינוי לא מתקדם
נחמן גור
י"ז כסלו התשע"ו / 29.11.2015 14:19

מה קרה למינוי המובטח של ד”ר רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי?

לקראת צאתו בתחילת החודש לביקור בבית הלבן התחייב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ימנה עם שובו את ד”ר ברץ לתפקיד, למרות הביקורת שנמתחה בעקבות התבטאויותיו בדף הפייסבוק שלו נגד הנשיא ברק אובמה, ג’ון קרי, הנשיא רובי ריבלין, כמו גם נגד הגר”ע יוסף זצ”ל והציבור החרדי.

אלא שהבוקר (ראשון) נערכה כבר ישיבת ממשלה רביעית, ונתניהו עדיין לא הגיש את שמו לנציבות שירות המדינה ולא קידם את המינוי.

הממשלה דנה בשינוי שמו של משרד הכלכלה למשרד ‘הכלכלה והתעשייה’, ועל איומי הסייבר הנשקפים לישראל, אבל לא על מינוי ראש מערך ההסברה, תפקיד שאינו מאויש מאז הקיץ.

גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו לא מקדם את המינוי, כדי לא לחבל במערכת היחסים עם עם אובמה, וכדי לא לחבל בביקורו של ג’ון קרי בישראל. 

יו”ר ש”ס אריה דרעי  אמר לפני צאתו של נתניהו לוושינגטון: “זה מינוי בעייתי. זאת אמנם סמכות של ראש הממשלה, אבל ההתבטאויות הללו כראש מערך ההסברה הן בעייתיות.

 “ראש הממשלה הבטיח שכאשר הוא יחזור הוא ייכנס לעניין וישוחח ויבדוק. אני סומך על ראש הממשלה שיקבל את ההחלטה הנכונה”, הוסיף דרעי.

לדבריו, “זו סמכותו של ראש הממשלה, זה מינוי של ראש הממשלה – ולכן צריך לתת לו לטפל בזה לבד”.

מלשכתו של דרעי הגיבו אז: “תנועת ש״ס מגנה בחריפות את דברי הבלע של ד״ר רן ברץ נגד מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל. דבריו מוכיחים באופן נחרץ את חוסר שיקול דעתו ואת חוסר התאמתו המוחלטת לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות