נתניהו נפגש עם הנשיא אובמה: “אני נשאר מחויב לפתרון שתי מדינות”

על רקע המתיחות ששררה ביניהם בשנה האחרונה, נפגשו ראש הממשלה ונשיא ארה"ב • אובמה: "ביטחון ישראל בראש סדר העדיפויות' • נתניהו: "המפגש הזה יחזק את הידידות שלנו"
נתן פרל
כ"ז חשון התשע"ו / 09.11.2015 18:42

על רקע המתיחות ששררה בשנה האחרונה בין הבית הלבן לבית ברחוב בלפור, נפגשו היום (שני) אחר הצהרים נשיא ארצות הברית ברק אובמה, וראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון.

שני האישים לחצו ידיים פעמיים וכל אחד מהם הדגיש, בתורו, את עוצמת קשרי הידידות בין שתי המדינות.

בפתח הפגישה מסר אובמה בהצהרה לתקשורת ואמר: “ביטחון ישראל בראש סדר העדיפויות”. הוא גינה את הטרור הפלסטיני והוסיף: “אני מוסר תנחומים לישראלים שנפגעו בגל הטרור”.

 אחר כך אמר: “זה לא סוד שהיו לנו חילוקי דעות בעניין הסכם הגרעין, אך אנו תמימי דעים שאסור שאיראן תגיע לנשק גרעיני ושצריך לפעול נגד הפעולות החתרניות שלהם באזור”.

ראש הממשלה פתח בדברי תודה לנשיא האמריקני: “אני רוצה להודות לך על המפגש הזה, שיחזק את הידידות שלנו, את הברית המשותפת שלנו, הערכים המשותפים והאינטרסים הזהים”.

נתניהו המשיך: “אנחנו רואים את חוסר היציבות והביטחון במזרח התיכון, וזו הזדמנות טובה מאוד עבורנו לעבוד ביחד. לראות כיצד אנו מגנים על עצמנו מפני הטרור האכזר”.

ראש הממשלה התייחס לתהליך המדיני עם הפלסטינים: “לא ויתרנו על תקוותנו לשלום, ולעולם לא נוותר עליה. נותרתי מחויב לחזון שתי המדינות לשני עמים – מדינה יהודית, ולצידה מדינה פלסטינים מפורזת שמכירה בה”.

נתניהו רמז גם לסיוע הביטחוני המוגדל שישראל מצפה לקבל מארה”ב. “אני רוצה להודות לך על המחויבות שלך לחיזוק ביטחונה של ישראל ומזכיר את ההבנות שאנו דנים בהן בחודשים האחרונים בנושא הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות