הוחזרו לפלסטינים 7 גופות מחבלים. ליברמן: כניעה מבישה

במערכת הביטחון נערכים להעביר שבע גופות מחבלים נוספות, למרות ההצהרות של הקבינט המדיני ביטחוני • עד כה הועברו שבע גופות • ליברמן: "צעד פסול שנועד לרצות את המחבלים והוא בבחינת תשלום דמי כופר למאיימים"
חיים טוויל
י"ט חשון התשע"ו / 31.10.2015 23:09

השר גלעד ארדן אמנם טען כי הקבינט המדיני בטחוני קיבל את הצעתו שלא להשיב לידי המשפחות גופות מחבלים שחוסלו בגל הטרור הערבי בזירות פיגוע, אבל עד כה הועברו שבע גופות של מחבלים – ובמערכת הביטחון נערכים להעביר שבע גופות מחבלים נוספות לידי הפלסטינים.

אחריט שביום שישי הועברו חמש גופות, במוצאי שבת העבירה ישראל גופות של שני מחבלים נוספות.

גורם מדיני הבהיר כי ההחלטה להחזיר גופות של מחבלים אינה בניגוד להחלטת הקבינט.

“הקבינט הסמיך את השרים יעלון וארדן להחליט כל אחד בתחומו. לא היתה החלטה גורפת שלא להחזיר. גורמי הביטחון המליצו להחזיר כמה, מתוך הבנה שהחזקתם תתסיס יותר את השטח”.

בליל שבת הועברו גופותיהם של חמישה מחבלים דרך מעבר תרקומיא לחברון, שם התקבלו בטקס רשמי של הרשות הפלסטינית ובחגיגות של התושבים במקום.

מדובר במחבלת שחוסלה על ידי לוחמת מג”ב ליד בסיס באזור קריית ארבע לפני שבועיים, במחבלת שחוסלה לפני חמישה ימים לאחר שניסתה לדקור חייל במערת המכפלה, שני מחבלים שדקרו חייל במחסום בית שלום בין חברון לקריית ארבע, ומחבל נוסף שניסה לדקור חייל ברחוב השוהדא שבחברון.

במוצאי שבת הועברו מחמוד רנימאת שביצע פיגוע דקירה בבית שמש וראיד ג’רדאת שביצע פיגוע דקירה בבית ענון.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף את ההחלטה להשיב את הגופות ואמר ביום שישי: “הסכמת הממשלה להשיב לפלסטינים 5 גופות מחבלים, בניגוד להחלטת הקבינט מלפני כשבועיים, זהו צעד פסול שנועד לרצות את המחבלים והוא בבחינת תשלום דמי כופר למאיימים על ישראל”.

לדברי ליברמן, “כניעה מבישה כזו לאיומי הפלסטינים לא רק שלא תביא שקט אלא תביא להגברת הטרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות