נתניהו: “ח”כ גטאס עלה להר הבית ורק לצורך פרובוקציה ולהלהיט הרוחות”

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעלייתו הבוקר של ח"כ באסל גטאס אל מסגד אל אקצה: "הר הבית שקט כבר שבועיים, וכנראה יש מי שזה מפריע לו" • אדלשטיין: "בואו לא נגיב עם מחאות משלנו"
נחמן גור
ט"ו חשון התשע"ו / 28.10.2015 14:32

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף היום (רביעי) את ח”כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת, שהצליח להסתנן הבוקר אל הר הבית, לסייר במסגד אל אקצא, ולהיפגש עם פקידי הווקף, למרות האיסור הגורף שהטיל ראש הממשלה על חברי כנסת יהודים וערבים לעלות אל ההר.

נתניהו אמר: “הר הבית שקט כבר שבועיים, אנו עושים כל מאמץ כדי לשמור על השקט וכנראה יש מי שזה מפריע לו”, אמר נתניהו בהצהרה שמסר לתקשורת.

נתניהו הוסיף: “ח”כ גטאס עלה להר הבית ולאל-אקצא ואני מבטיח לכם שהוא עשה זאת לא כדי להתפלל אלא אך ורק לצורך פרובוקציה ולהלהיט את הרוחות.

“לא אתן לאף חבר כנסת להבעיר את הר הבית. אני קורא לכל הח”כים לנהוג באחריות בייחוד בעת הזו”.

יו”ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין קרא מעל דוכן הכנסת לח”כים שלא להגיב לעלייתו של ח”כ באסל גטאס להר הבית: “אני פונה לחברי בקואליציה – בואו לא נגיב עם מחאות משלנו. לפחות אנחנו נהיה בני אדם. מספיק, מספיק, מספיק! לא חייבים לחכות שנגיע לשפיכות דמים. אפשר להיות ח”כ בלי להיות פירומן”.

אדלשטיין הוסיף: “בפתיחת המושב ביקשתי להפסיק להסית. ביקשו למנוע עליית ח”כים להר הבית. קיבלתי את הנימוקים של גורמים ביטחוניים ולכן לא מחיתי ולא קראתי לנצל את חוק החסינות”.

מי שהתקשתה להתאפק הייתה השרה מירי רגב, שאמרה במליאת הכנסת: “אני קוראת עכשיו ליו”ר הכנסת יולי אדלשטיין לפעול להדחתו של באסל גטאס מכנסת ישראל. עלייתו להר הבית בניגוד להנחיית ראש ממשלה היא פרובוקציה שתעלה בחיי אדם. אסור לנו לתת לו ולחבריו לנצל את הדמוקרטיה כדי לפגוע באזרחי מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות