אייכלר: “כל דיון במליאה על הצבת המצלמות בהר הבית יצית אש” • צפו

שר ההקדשים הירדני הבהיר: "הרכבת המצלמות תחת פיקוח הווקף האיסלאמי, ואל לכובשים מישראל להתערב. המצלמות יהיו נגישות באינטרנט" • בישראל ממשיכים לקדם את הפרויקט • אייכלר דרש בוועדת הכנסת לדחות דיון שביקשו לקיים הח"כים הערבים: "צריך לכבות את האש"
נחמן גור
י"ד חשון התשע"ו / 27.10.2015 14:02

בעוד ממשלת ישראל עושה מאמצים לקדם במהירות את הצבת מצלמות הפיקוח על הר הבית, מתברר שהירדנים מתנגדים למעורבות ישראלית.

שר ההקדשים הירדני, האיל עבד אל חאפז, האחראי על הוואקף המוסלמי, הביע היום (שלישי) ביקורת על כוונת ישראל להתקין מצלמות מעקב במתחם הר הבית, וטען בכלי התקשורת בירדן כי ישראל “לא צריכה להתערב”.

לדבריו, “הרכבת המצלמות חייבת להיעשות תחת פיקוח של הווקף האיסלאמי. הממלכה ההאשמית היא בעלת המשמורת על המקומות הקדושים בירושלים, ואל לכובשים מישראל להתערב בנושא”.

הוא הבהיר, כי “הווקף ימשיך במשימת ההתקנה של המצלמות, הן יפעלו בכל שעות היממה, ויהיו נגישות באינטרנט, כך שבעולם כולו יוכלו לראות את התיעוד, במהלך היום והלילה”.

במקביל, ח”כ ישראל אייכלר דרש היום במהלך דיון בוועדת הכנסת לדחות דיון שביקשו לקיים הח”כים הערבים על הצבת המצלמות בהר הבית.

“אסור לעלות להר הבית לפי ההלכה”, אמר אייכלר. “צריך לכבות את האש הבוערת בהר. לכן יש להסיר את הדיון בנושא הזה. יש הסכם עם ירדן להציב מצלמות ואין לעסוק בזה יותר. כל דיון במליאה יצית אש ויגרום לשפיכות דמים חלילה”.

אתמול קרא מנהל הווקף המוסלמי לישראל להפסיק את העבודות להתקנת המצלמות במתחם בטענה שישראל מעוניינת להציב את המצלמות רק כדי לשרת את מטרותיה.

מלשכת של ראש הממשלה מיהרו להגיב כי ההתקנה “חייבת להיעשות בתיאום בין הצדדים”, וכי  ישראל אינה מעוניינת לעכב את המהלך, למרות מחאות של הוואקף.

בשבת הכריזו שר החוץ של ארצות הברית ג’ון קרי וראש הממשלה נתניהו על התקנת מצלמות המעקב, במטרה לאמת או להפריך את טענותיהם של הישראלים ושל הפלסטינים בדבר הפרת הסטטוס קוו במתחם הקדוש.

ביום ראשון אישר נתניהו באופן רשמי כי רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית בעוד יהודים ובני הדתות האחרות יהיו רשאים רק לבקר בו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות