בג”צ לא העניק צו ביניים נגד מינוי הדיינים החדשים; ההשבעה במועד

שופט בית המשפט העליון דחה את הבקשה להעניק צו ביניים נגד מינוי הדיינים החדשים, והמליץ לעותר עו"ד מרדכי אייזנברג למשוך את העתירה שהגיש • השבעת הדיינים החדשים בבית הנשיא תתקיים במועד
יוני גרין
כ"ג תשרי התשע"ו / 06.10.2015 20:03

שופט בית משפט העליון מני מזוז דחה היום (שלישי) את הבקשה שהגיש עו”ד מרדכי אייזנברג למתן צו ביניים נגד מינוי 22 הדיינים שנבחרו לפני כחודש, והמליץ לעותר למשוך את העתירה שהגיש.

בעקבות כך, השבעת הדיינים החדשים בבית הנשיא תתקיים במועד.

השופט כתב בהחלטתו: “בהמשך להחלטתי.. בה הוריתי למדינה להגיש את קטע פרוטוקול הדיון שקיימה המשיבה 2 הכולל דיון והחלטה בדבר הטעמים המיוחדים להכשרת מועמדותם של המשיבים 7 ו-23, ולאחר עיון בפרוטוקול שהוגש לא מצאתי מקום למתן צו ביניים למניעת מינויים של הדיינים שנבחרו על ידי המשיבה 2.

“נוכח האמור”, קבע השופט מזוז, “יודיע העותר אם הוא עומד על עתירתו, ואם כן – בהתייחס לאלו מן הסעדים שהתבקשו על ידי בעתירה. ההודעה תוגש עד ליום 12.10.2015”.

עו”ד אייזנברג טען בעתירה שהגיש לבג”צ כי בחירת 22 הדיינים החדשים לוותה באיומים על חלק מחברי הוועדה למינוי דיינים, לפיהם אם תהיה סטייה מהרשימה המפלגתית המוסכמת – הדבר יוביל לפירוק הקואליציה.

לדברי אייזנברג, שהיה בעבר חבר בוועדה למינוי דיינים, איומים אלו הועברו לשר האנרגיה יובל שטייניץ, העומד בראש הוועדה, ולשרת המשפטים, איילת שקד, החברה בוועדה, מפיהם של חבר כנסת או כמה חברי כנסת.

אייזנברג יצא גם נגד בחירתם של הרב אריאל שווייצר, גיסו של הרב הראשי הגר”ד לאו, והרב ינון בוארון, בנו של הגר”צ בוארון החבר בוועדה.

לדבריו, בחירתם של שני דיינים אלו בוצעה בניגוד לדין ובניגוד להחלטה קודמת של הוועדה להימנע מדיון במועמדותם; וכי הרבנים לאו ובוארון השתתפו בדיונים המקדימים והפעילו לחצים פסולים על חברי הוועדה.

כאמור, השופט סירב להעניק צו ביניים נגד המועמדות של השניים – ועו”ד אייזנברג החליט למשוך את העתירה.

 

עתירה דיינים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות