אבו מאזן באו”ם: אנו לא מחויבים להסכמים עם ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא נאום אנטי-ישראלי באו"ם ואיים: "ישראל לא מותירה לנו ברירה, לא נישאר היחידים שמחויבים להסכמים" • "ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי ממשלתו מקדמים מלחמת דת"
נתן פרל
י"ח תשרי התשע"ו / 30.09.2015 21:12

יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נאם הערב (רביעי) בעצרת הכללית של האו”ם, ותקף את ישראל.

בתום הנאום נערך טקס הנפת דגל פלסטין במטה האו”ם, במעמד מזכ”ל האו”ם באן קי מון, אבו מאזן וראש ממשלת טורקיה אחמט דבוטאולו.

בנאומו התוקפני, האשים אבו מאזן את ישראל בהפרת ההסכמים שעליה חתמה עם הרשות הפלסטינית, קרא “לחייב את ישראל ליישם את ההסכמים שהיא חתומה עליהם” – וחזר כמנטרה לכל אורך הנאום: “המצב הנוכחי לא יכול להימשך”.

“הסכמי אוסלו היו אמורים להסתיים בתוך חמש שנים בהכרזת עצמאות פלסטינית, וישראל היתה אמורה לסגת מ-60% מהשטח. ישראל הגבירה בניה והפרה את כל ההסכמים החתומים שעל חלקם חתם נתניהו”, טען אבו מאזן.

לדבריו, “ישראל יצרה משטר של אפרטהייד כלפי הפלסטינים, שפועל לצד מתן פריבילגיות למתנחלים על אדמת פלסטין הכבושה. היא הרסה את היסודות שעליהם נבנו ההסכמים המדיניים. המצב הזה הופך את הרשות לפתרון קוסמטי, ולא למדינה של ממש, ולזאת לא נסכים”.

אבו מאזדן איים: “בהתבסס על נתונים אלה אנחנו מבהירים שכל עוד ישראל לא מוכנה לקיים את ההסכמים, ותתנגד להפסקת ההתנחלות ולשחרור אסירים, היא אינה מותירה לנו ברירה אלא להכריז שאנחנו לא נהיה היחידים שמחוייבים להסכמים שישראל לא מקיימת אותה”.

אבו מאזן טען עוד כי הפלסטינים מעוניינים בפתרון שתי המדינות, אך ממשלת ישראל עשתה הכל כדי להכשילו.

בפתיחת הנאום התייחס אבו מאזן גם להסלמה בהר הבית וטען כי ישראל הכריזה שם מלחמה מכוונת. “ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי ממשלתו מקדמים מלחמת דת”, הצהיר.

בנאומו לא התייחס אבו מאזן להשתוללות הערבית על ההר וחילולו וטען כי “קבוצות ישראליות פורצות למסגד אל-אקצה”, והדגיש כי קבוצות אלה מנסות למנוע ממוסלמים מלהיכנס בשעות מסוימות לרחבת המסגד.

במהלך נאומו תקף אבו מאזן את ישראל על כך שלא הביאה לדין את מציתי הבית בדומא. “איפה הצדק לרוצחי משפחת דוואבשה?” שאל אבו מאזן והזכיר כי ישראלים רצחו את מוחמד אבו חדיר בירושלים ואת מוחמד א דורה ברצועת עזה.

בתום נאומו זכה אבו מאזן למחיאות כפים מצד נציגי המדינות באו”ם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות