אריה דרעי באלעד: “שנגיע למצב שאשכנזיות יעמדו פה בתור להיכנס”

שר הכלכלה הגיע הבוקר לאלעד כדי להשתתף בפתיחת הסמינר החדש שהוקם לבנות ממשפחות של עדות המזרח: "ככה רצה מרן זצ"ל. שלבנות יהיה בית ספר שלהן, רבנים שלנו - ותקבלנה את החינוך הטהור של רבותינו מלכתחילה" • את שנת הלימודים פתח דרעי במעון ויצו
נחמן גור
י"ז אלול התשע"ה / 01.09.2015 15:47

 שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, הגיע הבוקר לאלעד כדי להשתתף בפתיחת הסמינר החדש שהוקם לבנות ממשפחות של עדות המזרח.

“זה תיכון חדש שהקמנו השנה, עבדנו קשה מאד, עכשיו אתן הבנות שליחות שלנו – עינינו צפויות אליכן שתצליחו בעזרת ה'”, אמר דרעי לתלמידות.

דרעי הוסיף: “אנחנו רוצים שאתן תהיו מודל לאחרים, רוצים לשאוף שכל הבנות הספרדיות ילמדו בבתי ספר לכתחילה, עד שנגיע למצב שהאשכנזיות יעמדו פה בתור להיכנס – ואנחנו גם נקבל אותן”, עקץ דרעי – והוסיף: “בלי פרוטקציות יקבלו אותן בעזרת ה'”.

דרעי הדגיש: “ככה רצה מרן זצ”ל. רוצים שלבנות יהיה בית שלהן, בית ספר שלהן, מורות שלהן, רבנים שלנו – ותקבלנה את החינוך הטהור של רבותינו מלכתחילה”.

את הבוקר של פתיחת שנת הלימודים פתח שר הכלכלה במעונות היום והמשפחתונים אשר בפיקוח משרד הכלכלה – וביקר במעון יום ויצו שבשכונת נווה יעקב בירושלים, שעבר לאחרונה שיפוץ וחידוש.

 מעון ‘ויצו נווה יעקב’ בירושלים הינו מעון יום ייחודי המשלב כיתות של ילדים חילוניים, דתיים לאומיים וחרדים גם יחד, ומשרת את כלל תושבי השכונה. לצד זאת, פועל המעון כ’מעון רב תכליתי’ המספק מענה טיפולי למשפחות המופנות על ידי משרד הרווחה ומשרד הכלכלה ופועל גם בשעות הערב. במעון פועלות 6 כיתות: 5 כיתות + כיתת “גן ערב”.

דרעי  ברך את המטפלות, המנהלות והצוות המקצועי במקום והתרשם לטובה מהסטנדרטיים הגבוהים במקום: “אני מופתע לטובה. יש כאן תנאים אופטימליים לילדים. גידלתי 9 ילדים ויש לי 18 נכדים ולצערי יש סטיגמה, שמעונות יום זה סתם בייביסיטר ולא מוסד חינוכי לגיל הרך. חשוב שהאנשים בבית ידעו שהמציאות אחרת. הבעיה הקשה היא השמיכה הקצרה – אנו מספקים שירות רק לחלק מהאוכלוסייה ולא לכלל ההורים המבקשים ליהנות מהשירות באופן שוויוני.”

דרעי

מנכ”ל ויצו, יגאל דקל, הודה לשר על הדברים החמים והציע לפעול להוספת כיתות לימוד במעונות יום קיימים בכדי לתת מענה למצוקה הקיימת. כמו כן, ביקש דקל להוסיף מסלולי תקצוב על שיטת התקצוב הקיימת ולפשט את הליכי הבירוקרטיה כך שמפעילי המעונות יוכלו לקבל תקציב לבניית מעון ישירות ממשרד הכלכלה ולא רק דרך הרשויות המקומיות כפי שקיים במסגרת שיטת התקצוב הקיימת.

בתגובה לדברים, אמר השר דרעי: “אני תומך במהלך להרחבת וריווח המעונות הקיימים על מנת לענות על הצרכים של האוכלוסייה ולייצר פתרון מידי לעוד אלפי הורים מכל קצוות הארץ וכל שכבות באוכלוסייה. כמו כן, נבחן פתרון מידי שיאפשר לכל מעון לקלוט יותר ילדים ולהגדיל את התפוסה במעונות הקיימים”.

בתום המפגש, הוזמן השר לקבוע מזוזה בכניסה למעון המחודש.

משרד הכלכלה מפקח על כ-1,700 מעונות יום וכ-3,700 המשפחתונים, בהם ילמדו בשנת הלימודים הקרובה כ-95,000 ילדים. ויצו מפעילה 184 מעונות ברחבי הארץ, מתוכם 15 מעונות יום במקומות עבודה, בבתי חולים ובאוניברסיטאות, וכן 20 מעונות יום רב תכליתיים לילדים בסיכון. במעונות ויצו מתחנכים כ- 16,000 ילדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תיקון עוול בעוול
    01/09/2015 21:18
    משה
  1. איך בדיוק הרב דרעי חושב לתקן אפליה באפליה . אם האפליה היתה בעוכריו נמנע היה מלומר משפט לוחמני כדוגמת : “…עד שנגיע למצב שהאשכנזיות יעמדו פה בתור להיכנס – ואנחנו גם נקבל אותן”.
    דרך אגב מדוע כל סלטה ושמנה של ש”ס ממשיכים לשלוח למוסדות אשכנזים ולא מחזקים את המוסדות הספרדים.