תלמידות ‘הישן’: לא נגיע ללימודים בגלל השיבוץ הכפוי של הספרדיות

הרב ישראל לוין, מנהל סמינר 'הישן', מסרב להתייחס לאחוז הספרדיות מבין 21 התלמידות: "בשימוע במשרד החינוך מעולם לא אמרו לי שאני מפלה" • על התארגנות תלמידות שלא להגיע מחר לסמינר בגלל הכפייה של בית המשפט: "לא מודע לזה. הלימודים ימשיכו כרגיל" • מנהל המחוז החרדי: "המורות חייבות להגיע. אין אכיפה ודרך להביא תלמידות למוסד"
יוני גרין
ט"ז אלול התשע"ה / 31.08.2015 20:12

מנהל הסמינר ‘הישן’ בירושלים, הרב ישראל לוין, התייחס הערב (שני) בראיון למהדורה המרכזית עם משה גלסנר בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’,  להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים למחוק את הבקשה למתן צו ביניים בעתירה שהגיש הסמינר נגד משרד החינוך – מה שאילץ את הנהלת הסמינר לקבל את 21 התלמידות ששובצו על ידי מחלקת החינוך של עיריית ירושלים ולהודיע להן כי יגיעו ללימודים.

“המאבק הוא לא אישי”, אומר הרב לוין. “לא יתכן שמחנכת תוכל ללמד 45-50 בנות מהבוקר עד ארבע אחר הצהריים. משרד החינוך גם מסכים איתי. כולם מכירים את מחאת הסרדינים שאין יותר מ-32 תלמידות בכיתה. נטפלו לסמינר שלנו.

“שליש שיעור הולך רק על הקראת שמות. בידי רשימה של 15 סמינרים בירושלים שיש להם עד 40 תלמידות. למה באים דווקא אלינו?”

מנהל הסמינר סירב להתייחס לאחוז הספרדיות ב-21 התלמידות  שלא התקבלו ואמר: “משרד החינוך בשימוע מעולם לא אמרו לי שאני מפלה”.

לדבריו, “אין לנו אפשרות להרחיב את המבנים נקבל כל החלטה של בית המשפט”.

על דיווחו של כתב ‘קול ברמה’ ישורון תורג’מן כי יש התארגנות מאחורי הקלעים של הורי תלמידות שהחלו כבר אתמול את שנת הלימודים – שלא להגיע מחר לסמינר, אמר לוין: “לא מודע לזה. הלימודים ימשיכו כרגיל. אני פועל הכל מטעם גדולי ישראל”.

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני התייחס לחשיפה כי חלק מהתלמידות לא מתכוונות להגיע מחר לסמינר, בעקבות שיבוצן של התלמידות הספרדיות בשל החלטת בית המשפט – ואמר: “ההנהלה והמורות חייבים להגיע. אין אכיפה ודרך להביא תלמידות למוסד הלימודים. אבל אם זה יקרה נידרש לבירור העניין”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גועל נפש...
    31/08/2015 23:10
    חיים
  1. התלמידות לא תגענה?! בושה וחרפה
    פרי הביאושים של החינוך הקלוקל

  2. שנאת חינם גורם השואה!!
    01/09/2015 09:55
    חפץ חיים
  3. יותר גרוע מ3 עבירות
    עדיף לספרדיות לא להיות שם, יצאו פשקוויליות כמו חלק מהאשכנזיות . נחנו עם אחד נמאס!