גפני על סערת אלעד: “משרד החינוך לא יקבע לנו”

יו"ר ועדת הכספים תקף את משרד החינוך אך ציין כי פתרון 'סמינרים אזוריים' מקובל עליו: "אני בעד, אך בתנאי שהם יכללו את כל התלמידות מהאזור, ספרדיות, אשכנזיות, וחסידיות • על ברקת: "אינו שומר על הסטטוס קוו, היועצים החרדיים אשמים, יש לתקוף אותו ברמה הציבורית" • על חוק הגיוס: מקווים שהחוק יסודר כפי שסוכם בהסכמים הקולאיציוניים
אליעזר היון
ג' אלול התשע"ה / 18.08.2015 20:19

ח”כ משה גפני ל’קול ברמה’: משרד החינוך לא יחליט עלינו

בראיון למהדורה המרכזית ב’קול ברמה’ התייחס היום [שלישי] ח”כ משה גפני לפרשיית הסמינרים באלעד, ולהחלטת משרד החינוך בעניין, הצהיר חבר הכנסת כי ‘משרד החינוך לא יחליט עלינו’: “יש דיונים אצל גדולי ישראל מה צריך לעשות עם בעיית הסמינרים. עובדים על פתרון כדי שאף אחת לא תשב בבית צריך לטפל בנושא בכל החריפות.

“אני בעד בתי ספר אזוריים, אבל זאת החלטה שצריכה לכלול בתוכה את כל התלמידות מאותו אזור. כולל ספרדיות, אשכנזיות וחסידיות, כי אם לא אז זה לא אזורי”.

גפני התייחס כל לסוגיית המעונות והגנים בקרית יובל החסרים לציבור החרדי: “הנושא מאז שנה שעברה לא סודר. שוחחתי עם ניר ברקת כמה פעמים בנושא. יש אג’נדה בעירייה לא לפתור את הבעיה.”

“החלטת מועצת גדולי התורה הייתה לא לתמוך בברקת. הוא טוען כלפי למה לא מדברים איתי. ירושלים התחלנה בתקופתו. מי שתמך בו בבחירות ישאל את עצמו את השאלות האלו”.

יו”ר ועדת הכספים הדגיש כי ראש עיריית ירושלים לא שומר על הסטטוס קוו: “צריך לתקוף אותו באופן ציבורי ולא אישי, היועצים החרדיים שלו עושים את כל הנזק. הם עשו נזק יותר גדול מכל מי שהזיק לחרדים.  הם מסכסכים בינינו.”

לבסוף התייחס גפני לסוגיית חוק השוויון בנטל, שעל תיקונו עובדים חברי הכנסת החרדיים כפי שפורסם בחרדים 10: “אנחנו דורשים על פי ההסכם שהחוק יעבור בימים שבהם עוברים התקציב, מבחינת המועדים הם מקבילים. זה צריך להעשות ממש בימים ובשבועות האלה. אנחנו עוקבים אחרי מה שנעשה בעניין הזה. צוות שהיה אחראי מטעם משרד הביטחון צריך להכין את החוק, ואני מקווה שהוא יושלם במסגרת מה שסוכם בהסכמים הקואליציוניים.”

תגיות

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברקת הצבוע
    18/08/2015 21:05
    יוני
  1. ברקת אדם גזען מפלה את הציבור החרדי בירושלים
    ומעמיד פני תם כאילו הכל בסדר

  2. קרויזר ואיזק
    18/08/2015 21:08
    מאיר
  3. היועצים החרדים עלק שמכרו את נשמתם בשביל כסף למכור את ירושלים ולחלן אותו ולסכסך בין הנציגים החרדים