האוצר הציע לליצמן: תכנית חיסכון לילדים עד גיל 18 במקום קיצבאות

משרד האוצר מנסה לספק פתרונות יצירתיים למשבר הקואליציוני סביב קיצבאות הילדים: לפני סגן השר ליצמן הונחה הצעה לפיה אגודת ישראל תוותר על קיצבאות הילדים, ותמורת זאת יפעיל האוצר תכנית חיסכון לילדים שתיפתח עם הגיעם לגיל 18
דוד ליבוביץ
י"א אב התשע"ה / 26.07.2015 22:34

משבר תקציב המדינה: משרד האוצר מנסה להגיע להסכמה עם יו”ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, על שינוי ההסכם הקואליציוני בכל הקשור לקיצבאות הילדים.

המחלוקת בין אנשי האוצר ליהדות התורה נסובה אודות העלות הגבוהה של העלאת קצבאות הילדים בשנה הבאה לרמתן בשנת 2012, לפני הקיצוץ של יאיר לפיד, וחלוקת מענק פיצוי רטרואקטיבי עבור חלק משנת 2015. עלות המהלך הזה נאמדת ב-3.6 מיליארד שקל.

במשרד האוצר הציעו בתחילה לליצמן לפרוס את המהלך על פני שנתיים, אולם ליצמן סירב.

בימים האחרונים, כך מדווח ‘כלכליסט’, גיבשו במשרד האוצר תכנית חליפית, אותה הגישו לליצמן – במקום העלאת קצבאות הילדים. אחד הצעדים המרכזיים בחבילה הזו הוא חיסכון לילדים שייפתח בגיל 18, שיחליף במידה מסוימת את קצבאות הילדים.

בעבר הועלה רעיון מעין זה בידי יצחק הרצוג, כששימש שר הרווחה בממשלת אולמרט. על פי הרעיון המקורי, המדינה תפקיד את קצבאות הילדים בתכנית חיסכון לכל ילד, שתעמוד לרשותו כשיגיע לגיל 18.

הפיתרון החדש, שיפעל בסגנון הפיקדון לחיילים המשוחררים, יגרום לכך שהמדינה לא תהיה מחויבת בהוצאת הכסף עכשיו, אלא רק בעתיד.

ההצעה הובאה בפני סגן השר ליצמן והוא אמור לבקש את אישור חברי מועצת גדולי התורה לחבילה הכוללת שהוצעה בידי האוצר, ולהיפגש שוב עם אנשי האוצר מחר. עד כה, ‘המועצת’ לא העניקה את אישורה לשינוי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה לליכוד.

יושב ראש האופוזיציה, שהצעה מעין זו הועלתה כאמור על ידו בעברף אמר: “שוב ראש הממשלה מבין שההבטחות שעל בסיסן בנה את הקואליציה הכושלת שלו הן לוליינות שלא יכולה להחזיק, ומחפש רעיונות של אחרים ליישם.

“טוב שהאוצר מוכן ללכת עם התכנית והחוק שיזמתי בשיתוף עמותת ידיד, אותה כבר שנים הוא דוחה שוב ושוב. מיד עם פתיחת המושב הבא, אביא את החוק יחד עם כל חברות וחברי הסיעה החתומים עליו להצבעה ונראה כיצד יצביעו ראש הממשלה, שר האוצר וחברי הקואליציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות