איך פתאום אריה דרעי מחבק את הפקס מתשדיר ‘כוכבית גיור’

כשיו"ר ש"ס אריה דרעי דיבר על מתווה הגיור, הוא העניק קרדיט "לשר לשעבר אביגדור ליברמן, והראשון לציון לשעבר הרב עמאר" • מה שמעורר כמה שאלות: איך הגר"ש עמאר הפך לראשל"צ לשעבר? ולאן נעלם ח"כ דודו רותם ז"ל? • אבל בעיקר: למה באו לאוויר העולם הכלה בעלת המבטא הרוסי, ומכשיר הפקס המגייר? • איך שגלגל מסתובב
כ"ב תמוז התשע"ה / 09.07.2015 20:59

חוק הגיור, שעלה השבוע לדיון בממשלה ועוררה זעם בקרב חוגים רבים נגד מפלגת ש”ס, נידון ביום שני השבוע בישיבת סיעת ש”ס בכנסת.

החוק עלה גם בהסכם הקואליציוני של הליכוד עם יהדות התורה, כאשר הנספח היה חוק הגיור, כפי שהראשל”צ הגר”ש עמאר העניק לו בעבר את הסכמתו.

 בישיבת הסיעה, אמר דרעי כי את המתווה “עשה השר לשעבר אביגדור ליברמן, והראשון לציון לשעבר הרב עמאר”.

המשפט הזה עורר מספר תמיהות.

שימו לב לאבסורד.

ראשית, התואר: שים לב, יו”ר ש”ס, ראשון לציון אינו תואר בר חלוף, הוא תואר נצחי, לכל החיים. אמור מעתה, השר לשעבר אביגדור ליברמן והראשון לציון רבה של ירושלים הרב עמאר.

שנית, איפה הקרדיט? על מתווה חוק הגיור שנוסח בקדנציה בה היו החרדים חברים בקואליציה של ממשלת נתניהו השנייה, היה חתום איש הדת והמדינה של סיעת ‘ישראל ביתנו’, ח”כ לשעבר דודו רותם ז”ל. למה לא להעניק לאיש את הקרדיט המגיע לו?

דודו עשה לילות כימים במאמץ להגיע לחוק, שהיה טוב בעיניו כמו גם בעיני יו”ר סיעתו (“הבנתי אז שצריך לבוא לקראת המפלגות החרדיות, שהיו חלק מהקואליציה”, הסביר ליברמן השבוע, ותקף את החוק, כשהוא מתקשה להבין מדוע נתניהו הולך לקראת המפלגות החרדיות, שמהוות חלק מהקואליציה שלו…) 

בחג השבועות האחרון כתב אביגדור ליברמן בדף הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: “אני מקווה שכשראש הממשלה וראשי המפלגות השותפות בקואליציה יקראו הערב במגילת רות, הם יתעשתו, יזכרו כיצד מקבלים לעם היהודי את מי שבאמת רוצה בכך, ויחזרו בהם מהכוונה לפגוע במי שחיים בישראל כיהודים לכל דבר, ורוצים להיות חלק מן העם שלנו, גם לפי ההלכה, אך אינם רוצים לסבול התעמרות מממסד אטום ומנותק”.

רק שליברמן שוכח כי הוא עצמו תמך בחוק עליו היה חתום הגר”ש עמאר בחתימה פרטנית, ושמו מופיע על כל דף ודף ממתווה החוק. הרב עמאר גאה מן הסתם להיות חלק מ”הממסד” ה”אטום והמנותק”…

חזר ‘בתשובה’, מן הסתם. 

 כוכבית גיור, זוכרים? נחזור לאחור, אל קמפיין הבחירות של ש”ס בתחילת 2013.

תחת הכותרת, מחייגים ‘כוכבית גיור’ ומקבלים אישור, נראו בתשדיר הבחירות חתן וכלה העומדים מתחת לחופה, וביניהם…מכשיר פקס.

הכלה, במבטא רוסי כבד, מספרת לחתן כי זוהי… מתנת חתונה מ’ביתנו’, ועוד דקות אחדות חולפות בטרם מגלה החתן המאושר כי אשתו המיועדת… אינה יהודייה.

אלא שאין בעיה: הפקס מנפיק לאלתר תעודת גיור, והסיפור מגיע אל סיומו ה’משמח’.

התשדיר, כזכור, עורר ביקורת רבה מצד חוגים חילוניים, ולא רק. מי שהסיר אז את הלוט מעל פניו של אריה דרעי, אחד מהשלושה להנהגת התנועה דאז, היה חברו הטוב ליברמן.

דרעי, ליברמן

במכתב “גלוי” הוא כתב לו כך:

“בדרך כלל איננו נוהגים לנהל שיחות בהתכתבויות ובוודאי שלא מעל דפי הפייסבוק, אך לאחר ששמעתי אותך בכמה ראיונות בשבועות האחרונים, מתייחס אלי ול’ישראל ביתנו’ בהקשר למערכת הבחירות והרכבת הקואליציה העתידית, עם דגש על סוגיות הגיור וברית הזוגיות, אני חייב להעמיד דברים על דיוקם…

“חוק הגיור שאותו הובילה ‘ישראל ביתנו’, אותו חוק שאליו התייחסת בראיונותיך ושלצערי לא מנעת גם את התשדיר המבזה בעניינו, אותו חוק נוסח יחד עם הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי לישראל שלמה עמאר, נשיא בית הדין הרבני הגדול…

“גם הרב עובדיה יוסף, כפי שאתה ודאי יודע, נתן את ברכתו לחוק ולח”כ רותם שחוקק אותו… שמחנו כשש”ס היתה חלק מכך ונרתמה לעניין ואף מערכת בחירות ושום כמות של קולות בקלפי, לא שוות חזרה שלכם מן העניין הזה, שלו תרומה חשובה לעם ישראל…

“אני וחבריי לא פוסלים אף אדם או מפלגה מלשבת בממשלה בגלל מי שהם, ובוודאי לא אותך ואת חבריך.

“כשם שאני אוהב לשבת איתך לשיחה נעימה ומפרה, כך אין לי כל בעיה לשבת איתך ועם חבריך בממשלה, ועשינו כך גם בעבר. אך אינני יכול שלא לכעוס על תשדיר התעמולה, שאני מרשה לעצמי לקרוא לו ‘סרט הזוועה’ שהכנתם, ‘כוכבית גיור’, שפגע בכבודם וברגשותיהם של רבים רבים, מציבור העולים ומהציבור הרחב שנפגעו בשמם.

“סרטון כזה אינו ראוי גם בלהט הבחירות. הרי מי כמוך יודע שבתורה עצמה נכתב, בלא פחות מ-36 הזדמנויות שונות, שאסור לפגוע בגר.

“אריה, את המשך השיחה ננהל כהרגלנו בפגישה אישית באווירה וברוח טובה. בידידות, איווט”.

איך אמר איווט? “אף מערכת בחירות לא שווה חזרה שלכם מן העניין הזה”.

אז הנה, ש”ס שבה ותמכה בחוק ההוא. אז על מה יצא קצפו של איווט השבוע?

ושאלה קשה מזו: איך ש”ס, שהפיקה את ‘סרט הזוועה’, כפי שכינה אותו איווט, שבה אל זירת ‘הפשע’ ותומכת בחוק ‘ההוא’? שהרי לא נחשוד בה בתמיכה בחוק שאינו על פי ההלכה.

אם אכן היה על פי ההלכה, למה באו לאוויר העולם הכלה בעלת המבטא הרוסי, היא ומכשיר הפקס המגייר?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות